شناسه خبر:80912
1403/1/15 16:58:14

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری، از برنامه‌های ویژه امسال است؛ اگرچه مخاطب نوجوان ویژه‌تر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ظهر امروز به همراه الهام شهابی، کارشناس روابط عمومی این مجموعه و جوان‌بختی، کارشناس سمعی و بصری در دفتر خبرگزاری فارس حضور یافتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: چراغ راه ما در کانون پرورش فکری نگاه ویژه مقام معظم رهبری است، به‌نحوی که ایشان به‌خاطر اهمیت دادن به قشر کودک و نوجوان، با جزئیات برنامه‌های کانون را رصد می‌کنند و در جریان امور قرار دارند.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آینده‌محور است، افزود: سال 1403 نیز سه محور برای فعالیت‌های استانی و کشوری تعریف شده است؛ شامل مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری، اگرچه مخاطب نوجوان ویژه‌تر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال پیش رو به تمام کتابخانه‌های کانون پرورش فکری ابلاغ شده است، یادآور شد: کتابخانه‌ای مناسب کودک و نوجوان با محوریت سه موضوع که دنیای نوجوانان را درک کند، مهیای خدمت به این قشر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در بخش دیگر به تربیت کودکان و نوجوانان گریزی زد و متذکر شد: کانون پرورش فکری ازلحاظ تربیتی پیشرو است، به‌طوری که آموزش ما در خدمت تربیت است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر فضای آموزشی، اضافه کرد: فضای تربیتی منجر به پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان می‌شود.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به شعار سال، گفت: تولید کانون پرورش فکری تولید فکر، هنر، نمایش، سرود و کتاب است؛ بنابراین از طریق زیرساخت‌های فرهنگی سهمی در تحقق شعار سال داریم.

وی در بخش دیگر یادآور شد: چنانچه اندیشه و فکر پرورش یابد، توسعه فرهنگ نیز در پی آن ایجاد خواهد شد؛ به‌ویژه که یکی از اقدامات کانون پرورش فکری انتقال مفاهیم فرهنگی از گذشتگان به نسل آینده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تلاش مسئولان در تحقق اهداف کانون را ضروری دانست و گفت: کار رسانه‌ای و انتشار اقدامات انجام‌شده در جامعه نیز فرصتی برای تحقق برنامه‌های کانون پرورش فکری است.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم اگر کارها به‌درستی و با خوش‌فکری انجام شود بازخورد فعالیت‌ها نیز به سمت رسانه‌ها سرازیر شده و در جامعه تزریق می‌شود، تصریح کرد: با کمک رسانه می‌توان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری را به جامعه منتقل کرد.

ابراهیمی‌هژیر با تأکید بر اینکه برای موفقیت در امور باید بلند فکر کرد، اظهار کرد: جایگاه کودک و نوجوان در استان با کمک رسانه تثبیت می‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند فرهنگ نوجوان در جهت تولید ثروت، گفت: برای نگارش این مهم اتاق فکری با حضور اساتید و فعالان حوزه نوجوان تشکیل شده است.

الهام شهابی، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با اشاره به آموزش خبرنگاری به نوجوانان عضو کانون، از برگزاری دوره سواد رسانه برای کارکنان این مجموعه خبر داد و در پایان این دیدار بر همکاری مجموعه خبرگزاری فارس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تربیت خبرنگار نوجوان تأکید شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 80912