شناسه خبر:80770
1402/12/28 09:40:55

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: خانه‌مسافرها، هتل‌ها و مدارس برای اسکان مسافران در ایام نوروز آماده هستند، همچنین پلیس راه و راهور برای ایمنی تردد مسافران و خودروها برنامه‌ها و طرح‌هایی در دستور کار دارند.

مسلم مخفی اظهار کرد: خدمات مورد نیاز بخش گردشگری به مسافران در این شهرستان با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز 1403 با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود.

وی افزود: استان همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دارای بیش از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک‌هزار مورد از آن‌ها ثبت ملی شده و همیشه مقصد مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است؛ برای میزبانی از گردشگران در آمادگی کامل قرار داریم، همه ادارات خدمات‌رسان و مسئولان ستاد نسبت به آماده کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی، برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همدان به‌واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین معرفی شده است، خاطرنشان کرد: گنجنامه، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان و خانه‌های واجد ارزش تاریخی از مهم‌ترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان هستند که همه‌ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرند.

مخفی یادآور شد: گردشگری باید محور اول توسعه همدان شود؛ سال‌های گذشته در زمینه کشاورزی کار شده، اما با توجه به کمبود منابع آبی و در مقابل ظرفیت موجود در بخش گردشگری، باید به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش پیش رفت.

شناسه خبر 80770