شناسه خبر:80747
1402/12/27 13:21:41

سپهرغرب، گروه زیست‌بوم: رهبران در پنجاه و چهارمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد واقعیت‌های نگران‌کننده‌ای را در مورد تأثیرات جهانی رویدادهای شدید آب‌وهوایی، عدم اطمینان اقتصادی و مدیریت فشارها برای توسعه زمین ارائه کردند؛ با افزایش این چالش‌های جهانی، شهرها در خط مقدم اختلالات قرار دارند.

به نقل از ویفروم، محققان نشان دادند که چگونه بلایای طبیعی، سیل، آتش‌سوزی‌ها و دیگر رویدادهای شدید آب‌وهوایی ناشی از تغییرات آب‌وهوایی زندگی و معیشت را مختل، حفاظت و پیشرفت اقتصادی را معکوس می‌کنند.
بسیاری از زیرساخت‌های ما برای مقاومت در برابر شرایط مختلف ساخته شده است. هنگامی که از محدوده شرایط فراتر رود، همانطور که اکنون به دلیل رویدادهای شدید آب‌وهوایی اتفاق می‌افتد، مردم به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند و این مورد در سراسر جهان رخ می‌دهد.
در حالی که فناوری‌های جدید برای پیش‌بینی و رسیدگی به بلایای آب‌وهوایی زودتر می‌توانند از پیشرفت حمایت کنند، اقدام جمعی قدرتمندترین متحد ما خواهد بود. همکاری عمومی و خصوصی می‌تواند پیشرفت به سوی آینده‌ای مقاوم در برابر آب‌وهوا را در شهرها تسریع بخشد.
مدیریت کاربری زمین برای تاب‌آوری باید در نظر گرفته شود. ثبات و انعطاف‌پذیری جوامع نه تنها به کاهش و سازگاری با آب‌وهوای در حال تغییر بستگی دارد، بلکه به مدیریت پایدار و عادلانه منابع زمین در سطح محلی، به ویژه با توجه به تقاضاهای رقابتی زمین برای غذا، سوخت و فرصت‌های اقتصادی بستگی دارد.
زمین همچنان تحت فشار جهانی از تغییرات آب‌وهوایی گرفته تا نیازهای توسعه مسکن و زیرساخت قرار دارد. شهرها امیدوار به پیشرفت هستند زیرا آن‌ها هر روز با بزرگترین بحران‌های جهان ما با استفاده از راه‌حل‌های روی زمین مقابله می‌کنند.

شناسه خبر 80747