شناسه خبر:80633
1402/12/24 10:10:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: از مجموع اعتبارات استانی در سال 1402 تاکنون 45 درصد آن تخصیص داده شده است.

اکبر محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در بخش عمرانی در سال‌جاری، افتتاح بیش از 35 هزار میلیارد تومان پروژه در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر 47 هزار میلیارد تومان مجموع تعهدات سفرهای رئیس جمهور به استان است، اضافه کرد: تامین بخشی از این تسهیلات سهم سازمان برنامه و بودجه است که تاکنون پنج هزار و 680 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: اعتبارات استانی دو هزار و 800 میلیارد تومان بود که به سه هزار و 22 میلیارد تومان افزایش یافت و تا به امروز 45 درصد اعتبارات استانی تخصیص پیدا کرده است.

محمدی یادآور شد: هزار و 370 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های ملی، 274 میلیارد تومان هم پروژه‌های ملی استانی شده که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی از این محل 712 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 835 میلیارد تومان اعتبار برای حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان را تأمین کردیم، اظهار کرد: امسال میزان تخصیص اعتبارات هزینه ای استان برای نخستین بار به 110 درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بیان کرد: برای سال 1403، اعتبارات استانی 100 درصد افزایش یافته و به پنج هزار و 600 میلیارد تومان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه در ارتباط با تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: براساس ماده قانونی مربوط به امور اراضی، حق استفاده از اراضی کشاورزی درجه یک و دو را برای اجرای طرح مسکن ملی نداریم و اگر این مهم رعایت شود در اطراف سنندج، قروه، دهگلان و کامیاران مشکل تامین زمین را خواهیم داشت.

کیومرث حبیبی بر تأمین زمین و ارائه راهکار برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرهایی که با مشکل مواجه است تأکید کرد و گفت: برای تأمین زمین در این شهرهای استان به مساعدت وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دو مزیت اصلی استان حمل و نقل ریلی و مرز است، اظهار کرد: براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی 27 نقطه ساحلی در چهار استان کشور تعیین شده تا پشتیبان استان‌هایی باشند که به ساحل دسترسی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: این فرصت در اختیار استان‌های کشور قرار داده شده که سرمایه‌گذاری‌هایی در راستای صادرات در نقاط ساحلی تعیین شده انجام دهند که امید می‌رود کردستان هم از این شرایط به‌وجود آمده نهایت بهره‌برداری را کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه به ارائه گزارش مفصلی از عملکرد و میزان رشد تولید در بخش‌های ذی‌ربط مجموعه مدیریتی‌شان پرداختند.

در این جلسه طرح نیروگاه خورشیدی در دیواندره، ناحیه صنعتی کامیاران، طرح تولید آهک در بیجار، کنسانتره سنگ آهن دیواندره و احداث شهرک شیلاتی در بانه که مصوبه کارگروه زیربنایی استان را داشتند طرح و مورد تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم قرار گرفت.

شناسه خبر 80633