شناسه خبر:80601
1402/12/23 12:42:47

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان از اجرایی شدن بیش از 80 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان خبر داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهل‌وششمین جلسه ستاد تسهیل استان همدان اظهار‌ کرد: از ابتدای امسال تاکنون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان یک‌هزار و 163 مصوبه داشته که 80 درصد آن اجرا و عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: رصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بانکی و غیر بانکی پس از برگزاری جلسات تا حصول نتیجه مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد تا درصورت وجود مشکل و نیاز به پیگیری مجدد، اقدامات لازم انجام شود.
مقام عالی دولت در استان همدان عنوان کرد: علاوه‌بر تصریح قانون، براساس دستور دادستان کل کشور بایستی دستگاه‌ها نسبت به مصوبات کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی تمکین داشته باشند.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه فلسفه تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی و صنعتی است، تصریح کرد: مصوبات این کارگروه قانونی و لازم‌الاجرا است.
وی با اشاره به تأثیر مصوبات کارگروه رفع موانع تولید، گفت: جلسه ستاد تسهیل امروز سه مصوبه داشت که در خلال آن مقرر شد بدهی دو شرکت بافتینه و بافتسان به‌دلیل عدم فعالیت مستمر به 36 ماه تسقیط شود.
مقام ارشد اجرایی استان همدان افزود: با توجه به اهمیت تولید در جلسه امروز از شرکت بافتینه و بافتسان خواسته شد اقساط مالیاتی خود را به‌موقع پرداخت کنند تا بتوانند از بخشودگی مالیاتی بهره‌مند شوند.
قاسمی‌فرزاد گفت:‌ همچنین بدهی یک واحد مرغداری در شهرستان همدان و یک واحد مرغداری 100 هزار قطعه‌ای دیگر در شهرستان فامنین با پرداخت 10 درصد از اصل بدهی و سود و متفرعات، به مدت یک‌سال امهال شد.

شناسه خبر 80601