شناسه خبر:80557
1402/12/22 13:27:39

سپهرغرب-گروه ریحانه آفرینش:استاندار همدان گفت: مرضیه حدیدچی معروف به خانم طاهره دباغ نقش برجسته‌ای در همراهی امام خمینی(ره) و علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد استانی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ)، افزود: امام خمینی(ره) یک جایگاه و شخصیت والای برگرفته از احکام نورانی قرآن کریم و اسلام به زنان جامعه ما اعطاء کرد.

وی با اشاره به نقش زنان در پرورش شخصیت‌های برجسته و مجاهد، اظهار کرد: مردان بزرگی همچون شهیدان سلیمانی‌ها، همدانی‌ها و باکری‌ها از دامان زنان مومن و معتقد به ارزش‌های اسلامی تربیت شده‌اند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: از زمان ائمه اطهار(ع) در طول قرون متمادی به دلیل ظلمی که در حق زنان شده بود تا زمان انقلاب اسلامی از بانوان شخصیت برجسته‌ای معرفی نشده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با همراهی زنانی همچون خانم حدیدچی(دباغ) پیروز شد.

استاندار همدان گفت: باید سرگذشت خانم دباغ را به عنوان شخصیت برجسته و یک سلسله‌ی جلیله از زنان مومن و انقلابی برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل(ره) مردان از دامان زنان به معراج می‌روند و این بیانگر نقش والای زنان است.

قاسمی‌فرزاد افزود: مخاطب کنگره باید نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه‌ها باشند تا بتوان اسلام رشد یافته در بستر ایران را برایشان تبیین کرد.

وی اضافه کرد: باید مفاخر و بزرگان خود را معرفی و الگوسازی کنیم و نباید فراموش کرد تراز شخصیت‌هایی همچون خانم حدیدچی در سطح بین‌المللی است.

 

شناسه خبر 80557