شناسه خبر:80549
1402/12/22 11:41:47

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: 12 قطعه کبک وحشی در منزل یک شکارچی سودجو توسط محیط‌بانان این شهرستان کشف و ضبط شد.

ایوب شریفی روز دوشنبه اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با اخذ حکم قضائی و همکاری نیروی انتظامی در تفتیش از منزل یک شکارچی سودجو، این 12 قطعه کبک را کشف و ضبط کردند.وی اضافه کرد: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، یک شکارچی متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور افزون بر 12 قطعه کبک وحشی، 15 قفس چوبی از متهم کشف و ضبط شد.

شریفی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با 97 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و دو اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

شناسه خبر 80549