شناسه خبر:80548
1402/12/22 11:38:53
تلفات جاده‌ای در کردستان 11 درصد کاهش یافت

برخورد قاطع با مخلان آرامش در چهارشنبه آخرسال

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی کردستان گفت: تعداد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات رانندگی در سال جاری 47 نفر نسبت به پارسال معادل 11 درصد کاهش دارد.

سردار علی آزادی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج، با بزرگداشت یاد شهدای امنیت، اظهار کرد: کاهش تلفات در نتیجه دقت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آگاهی‌بخشی رسانه‌هاست که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه کردستان در این زمینه در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، افزود: رسانه‌ها نقش پررنگی در فرهنگسازی و مطالبه‌گری دارند که با شجاعت، صداقت و جسارت دغدغه مردم را از مسوولان پیگیری و برای رفع آن تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه با اشاره به شعار امسال پلیس در طرح نورزی با عنوان " آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت" گفت: این طرح از 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 1403 ادامه دارد.

سردار آزادی ادامه داد: با آغاز طرح نوروزی 2 هزار و 500 پلیس با 850 دستگاه خودرو و 2 فروند بالگرد در جاده‌ها، نقاط شهری و روستاها مستقر می‌شوند.

وی به تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال در کردستان اشاره کرد: امسال تا کنون سه میلیون و 850 هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به مصدوم شدن 131 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در سال گذشته، گفت: امسال نیز 15 نفر مصدوم داشته‌ایم که بیشتر آنان مصدومیت جزیی داشتند و تنها یک مورد قطع عضو یک فرد 15 ساله در دیواندره ثبت شد.

سردار آزادی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با مخلان آرامش مردم، تاکید کرد: مخلان امنیت اجتماعی تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه، مهمان پلیس خواهند بود.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به تمهیدات پذیرایی اماکن عمومی از گردشگران نوروزی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستورانها با رعایت شئونات اسلامی می‌توانند پذیرای مهمانان باشند.

وی از حماسه مردم کشور و کردستان در انتخابات 11 اسفند هم قدردانی و تاکید کرد: انتخابات در کمال امنیت برگزار شد که در همین زمینه رهبر معظم انقلاب نیز از فراجا تشکر کردند.

سردار آزادی با بیان اینکه افراد انگشت‌ شماری در ایام انتخابات بازداشت شدند، یاداور شد: جرم این افراد مخدوش کردن بنرهای تبلیغاتی و تهدید افراد در فضای مجازی و تشویق به تحریم انتخابات بود.

وی در بخش دیگری از گزارش خود در حوزه جرائم رایانه‌ای گفت: جرائم در این زمینه 49 درصد در سال جاری افزایش داشت.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به کشف 80 درصد از جرائم سایبری افزود: 72 درصد این جرائم مالی، 15 درصد اخلاقی و 13 درصد هم سایر جرائم است.

سردار آزادی از کشف و ضبط هزار و 266 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری در استان خبر داد و گفت: طرح آرامش با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر در 6 مرحله در کردستان شروع و در هر مرحله 100 تا 120 نفر جمع‌اوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: از هزار و 914 فرد معتاد در کمپ‌های استان 572 نفر معتاد متجاهر هستند.

سردار آزادی به پیگیری پرونده موسوم به ایران خودرو دیزل در کردستان اشاره کرد و افزود: سرنخ‌های مهمی از فرد متواری به دست آمده است.

فرمانده انتظامی کردستان ارزش ریالی کالای قاچاق توقیفی را در سال جاری 534 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 180 پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از 500 میلون تومان و 455 فقره نیز بالای 100 میلیون تومان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه وقوع سرقت در کردستان کاهشی و امسال در مجموع چهار درصد کاهش داشته است، افزود: درسرقت کلان هفت درصد و در سرقت خرد هم 2 درصد کاهش داشتیم و کردستان در زمره استانهایی است که با 53 درصد بیشترین کشفیات اموال مسروقه را دارد.

سردار آزادی به پرونده‌های مددکاری و مشاوره در معاونت اجتماعی و کانتری‌ها هم اشاره کرد و گفت: از 9 هزار و 629 پرونده دریافتی، 85 درصد منجر به سازی شده است.

وی به معضلات ترافیکی در سنندج هم اشاره کرد و گفت: بی نظمی ترافیکی در هسته مرکزی شهر سنندج، به دلیل نبود پارکینگ عمومی است که فرماندهی انتظامی آمادگی دارد 2 ساختمان خود در مرکز شهر را که مجوز طرح مولدسازی نیز دارد، با تغییر کاربری برای احداث پارکینگ طبقاتی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.

 

شناسه خبر 80548