شناسه خبر:80496
1402/12/21 13:17:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پایان خط انتقال آب سد آزاد کردستان تا شهر دزج قروه است و آب این سد به هیچ استان دیگری تخصیص داده نخواهد شد.

آرش آریانژاد روز یکشنبه اظهار کرد: کردستان بیش از هر استان دیگری نیازمند تأمین آب است بنابراین برنامه‌ای برای انتقال آب آن به استان دیگری نداریم و خوشبختانه استاندار کردستان هم در رابطه با تکذیب مباحث مطرح‌شده به‌خوبی ورود کردند.وی افزود: هر سال که میزان بارندگی کردستان از میانگین کشوری بالاتر می‌رود مباحثی خلاف واقع در ارتباط با انتقال آب از برخی سدهای استان به خارج از استان منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته هم با رسانه‌های مختلف در رابطه با انتقال آب از سدهای استان به‌ویژه سد آزاد مصاحبه‌های فراوانی انجام دادیم ولی با این وجود بار دیگر شایعه انتقال آب سد آزاد به خارج از استان مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: بحث انتقال آب سد آزاد کردستان به استان دیگر توسط وزارت نیرو نه برنامه‌ریزی شده و نه خواهد شد.

آریانژاد بیان کرد: کارکرد انتقال آب سد آزاد به سد قوچم شامل کشاورزی اطراف مخزن، کشاورزی پایاب سد، کشاورزی مسیر انتقال، صنعت در دشت‌های قروه و دهگلان، تأمین آب شرب قروه و دهگلان و 127 روستاست.

شناسه خبر 80496