شناسه خبر:80481
1402/12/21 12:29:05
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در 64 بقعه برگزار می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در 64 بقعه در استان مرکزی برگزارمی شود.

حجت‌الاسلام عبداله واحدی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع برگزاری طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری اظهار کرد: طرح ضیافت الهی از جمله طرح‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان و طرح آرامش نیز در ایام نوروز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز این طرح‌ها از 22 اسفندماه آغاز و تا 23 فروردین ماه ادامه دارد و در مجموع 8509 برنامه در قالب 129 عنوان کلی در نوروز و ماه مبارک رمضان در 64 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی طرح خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های ضیافت الهی عنوان کرد و گفت: در این طرح دستورات و آموزش‌های دینی در قالب برنامه‌های جذاب و خلاق به کودکان ارائه و همچنین خیمه‌های مشاوره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های ضیافت الهی اضافه کرد: محفل انس با قرآن در 32 بقعه متبرکه در سطح شهرستان، برنامه ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم در 43 بقعه متبرکه و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن در 24 بقعه مبارکه در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: آئین تحویل سال در 30 بقعه متبرکه، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 6 بقعه متبرکه، ایستگاه همه واقف باشیم در 11 بقعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در 33 بقعه متبرکه در طرح آرامش بهاری پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام واحدی افزود: در اجرای این طرح‌های 30 مبلغ شامل 13 مبلغ اعزامی، 2 مبلغ مستقر و 15 مبلغ بومی با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.

وی تصریح کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با عنوان نسیم کرامت در 43 بقعه متبرکه، مراسم شب‌های قدر در 22 بقعه مبارکه در سطح استان، بحث افطاری ساده در 48 بقعه متبرکه، نماز عید فطر در 43 بقعه متبرکه، برگزاری چهار نمایشگاه در 4 بقعه متبرکه و برگزاری نمازهای یومیه در طرح کار ویژه ضیافت الهی پیش بینی نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های طرح آرامش بهاری بیان کرد: در سال جاری برنامه زندگی با آیه‌ها به صورت مشترک با اوقاف، ارشاد، تبلیغات اسلامی، شورای توسعه و فعالیت‌های قرآنی، آموزش و پرورش و نهادهای مردمی فعال برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام واحدی گفت: در این راستا 150 آیات کاربردی در زندگی افراد مشخص شده است که طی سه سال مردم این آیات را حفظ کنند و برای امسال 30 آیه در نظر گرفته شده است.

شناسه خبر 80481