شناسه خبر:80270
1402/12/16 10:46:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تولید نهال، درخت‌کاری و توسعه مناطق جنگلی در استان باید در اولویت قرار بگیرد.

«علی‌اکبر اسدی» روز سه‌شنبه در آیین کاشت نهال محوطه نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک بیان کرد: کاهش میزان بارندگی و افزایش فرسایش خاک از معضلات جدی است که باید برای مقابله با این موارد تمهیدات جدی درنظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای مؤثر توسعه مناطق درخت‌کاری است، این مهم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و همه دستگاه‌ها در این خصوص نیاز است همکاری داشته باشند.

اسدی عنوان کرد: درصورت استفاده از گونه‌های متناسب با آب‌وهوای استان مرکزی مشکل کمبود بارندگی و آبیاری درختان را نخواهیم داشت و می‌توان با استفاده از این گونه‌ها مناطق سبز را توسعه بخشید.

   تولید چهار میلیون نهال در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی چهار میلیون اصله نهال تولید شده است که 539 هکتار با این تعداد نهال پوشش داده می‌شود.

«عبدالحسین محمدی» بیان کرد: برای نهال‌کاری در استان برنامه‌ریزی داریم و جانمایی کاشت نهال‌ها در 6 شهرستان مشخص شده است.

وی تأکید کرد: مقابله با آلودگی هوا، تغییر اقلیم، خشک‌سالی و جلوگیری از فرسایش خاک مستلزم ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با برگزاری پویش‌های مردمی از ابتدای شروع طرح جنگل‌کاری 423 هکتار نهال‌کاری و 695 هکتار بذرکاری در استان مرکزی انجام شده است.

محمدی اظهار کرد: دو قسمت نهالستان دولتی و خصوصی در اراک فعال است و چهار میلیون نهال در سال جاری که سه میلیون و 240 هزار اصله نهال در بخش دولتی و 760 هزار در نهال در بخش خصوصی است، تولید شده و برای این منظور هیچ اعتباری تخصیص داده نشد و صنایع نیز حمایتی نداشتند.

وی ادامه داد: با تولید نهال‌هایی که انجام شده است، نهال رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود که طرح درخت‌کاری در استان با روند سریع‌تری انجام شود.

شناسه خبر 80270