شناسه خبر:80172
1402/12/14 09:49:18

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان شهرستان دلیجان بر لزوم توجه مجلس دوازدهم به‌ویژه منتخب مردم در دلیجان و محلات به مشکلات قدیمی این شهرستان تاکید کرد.

آئینه‌دار با اشاره به وجود برخی مشکلات مهم قدیمی در شهرستان دلیجان، اظهار کرد: رفع برخی از این مشکلات در دهه گذشته با کندی مواجه شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. پنج خط لوله سراسری نفت و گاز به طول حدود 70 کیلومتر از شهرستان دلیجان عبور می‌کند.وی با اشاره به حساسیت‌های خطوط سراسری نفت و گاز، تصریح کرد: این خطوط یک نیاز ضروری برای کشور است که نفت و گاز را از جنوب به شمال کشور منتقل می‌کند، از این نظر ضروری است که مسائل امنیتی در نگهداری و پایش مستمر این خطوط به صورت مداوم در شهرستان انجام شود.

  مشکل طرح تفصیلی شهر دلیجان با خطوط لوله

دادستان شهرستان دلیجان گفت: با توجه به عبور این خطوط، طرح تفصیلی شهر نیز با مشکلاتی مواجه شده است که لازم است نمایندگان مجلس برای طرح توسعه شهر، هماهنگی‌های بیشتری را با وزارت کشور داشته باشند تا گسترش فضای شهری دلیجان به عنوان یک شهر صنعتی و مهاجرپذیر که جمعیت آن رو به گسترش است، حتما اتفاق بیفتد.

  مسیرهای ارتباطی غیراستاندارد

وی با اشاره به قرار گرفتن دلیجان در مرکز کشور و در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، اظهار کرد: متاسفانه مسیرهای ارتباطی به این شهرستان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و ضروری است که پیگیری‌های لازم به منظور چهار بانده و بزرگراه شدن این مسیرها صورت بگیرد تا شاهد افزایش ضریب امنیت و کاهش سوانح و تصادفات باشیم.

  مهاجرپذیری و مشکلاتی که باید رفع شود

آئینه‌دار با اشاره به مهاجرپذیر بودن دلیجان به عنوان یک شهر صنعتی، ادامه داد: دلیجان به وفور شاهد حضور اتباع به ویژه اتباع کشور افغانستان است. این حضور، فرصت و تهدید محسوب می‌شود. مسائل بهداشتی، امنیتی، اجتماعی، مسکن، خوراک و بهداشت و درمان از تهدیدات این حضور است. اختلاط فرهنگی روی داده بین شهروندان و این اتباع به عنوان یک موضوع مهم نادیده گرفته شده است.

دادستان شهرستان دلیجان افزود: امیدواریم با تشکیل مجلس جدید و ترکیب جدید آن بتوان این معضلات را به کمک نماینده منتخب مردم در مجلس مرتفع کرد تا بیش از پیش شاهد شکوفایی شهرهای محلات و دلیجان باشیم.

شناسه خبر 80172