شناسه خبر:79978
1402/12/9 13:46:35

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 620 غرفه در 9 شهرستان استان در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.

طاها سمیعی روز سه‌شنبه در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سنندج اظهار کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در فاصله زمانی 19 تا 28 اسفند با عنوان جشنواره عید تا عید برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: 450 تن میوه و مرکبات شب عید تأمین و انجام شده و در سردخانه‌های استان ذخیره شده و در روزهای پایانی سال در غرفه‌های مشخص توزیع می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در این ایام 500 تن شکر، دو هزار تن برنج و 300تن گوشت قرمز منجمد در راستای تامین نیاز شهروندان توسط کارگروه تأمین بازار توزیع می‌شود.

سمیعی یادآور شد: افزون بر نمایشگاه، 260 جشنواره فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان هم در آستانه عید نوروز و ماه پرخیر و برکت رمضان به اجرا در می‌آید.

وی اعلام کرد: در ایام پایانی سال، گشت‌های مشترک و بازرسی در سطح استان بر نحوه توزیع و عرضه کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی نظارت می‌کنند.

75 هزار و 768 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از 30 هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

 

 

شناسه خبر 79978