شناسه خبر:79829
1402/12/5 12:26:56

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: نامزدی که برنامه ندارد، تخریب می‌کند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

به گزارش پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «حسن خانجانی‌موقر»، ابراز کرد: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر هیئت‌های اجرایی تخلفات مشاهده‌شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

وی با اشاره به مشاهده بداخلاقی‌های انتخاباتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی و تخریب نامزدهای انتخاباتی رقیب، تأکید کرد: تخریب نامزدهای رقیب نشان از بی‌برنامگی و عدم توانایی در ارائه برنامه‌های یک نامزد دارد و این موضوع می‌تواند زمینه ایجاد ناامیدی در جامعه شود.

دادستان همدان یادآور شد: مطابق با ماده 80 قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به‌هیچ‌وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.

وی تصریح کرد: در ماده 72 همین قانون عنوان شده که تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع و یا تخریب و تهدید هریک از نامزدها و یا ستادهای ایشان در هریک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و درصورت نقض این حکم، مرتکب، مجرم شناخته شده و به مجازات درجه 6 موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی به‌استثنای حبس محکوم می‌شود.

خانجانی‌موقر اظهار کرد: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر هیئت‌های اجرایی تخلفات مشاهده‌شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

شناسه خبر 79829