شناسه خبر:79803
1402/12/5 11:10:32

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: 90 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پلاتوی شهرستان سقز هزینه شد و با راه اندازی این طرح میزان سرانه فضای فرهنگی و هنری استان افزایش یافت.

علی اصغر دریایی روز چهارشنبه در بازدید استاندار کردستان و هیئت همراه از پلاتوی شهر سقز، اظهار کرد: پروژه پلاتو سقز در 29 بهمن همزمان با آغاز هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگ و هنر استان بود، افزود: در یک سال و 6 ماه با تزریق اعتبارات و همت مدیران و هنرمندان آنرا به اتمام رساندیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت این پلاتو 80 نفر است، بیان کرد: هفته آینده هم پلاتو شهرستان دیواندره افتتاح می‌شود و به زودی هم کلنگ احداث چنین پروژه ای را در شهرستان قروه بر زمین خواهیم زد.

دریایی یادآور شد: سال آینده هم پروژه پلاتوهای شهرستان‌های مریوان و بانه به مرحله بهره برداری خواهند رسید و اینگونه به طور چشم گیری سرانه فضای فرهنگی و هنری استان افزایش می‌یابد.

استاندار کردستان از نمایشگاه عکس ویژه هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز بازدید کرد. در این نمایشگاه 53 تابلوی عکس از دوره نهم تا هفدهم از آثار خالد سعیدپور از عکاسان برجسته سقزی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

زارعی کوشا در ادامه بازدیدهای خود پوستر هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز را هم امضا کرد و برای برگزارکنندگان این رویداد آرزوی موفقیت و استمرار این برنامه فرهنگی و هنری ارزشمند را کرد.

استاندار کردستان روز پنجشنبه به شهرستان سقز سفر کرد و از کلان پروژه معدنی، پلاتو و نمایشگاه عکس بازدید و در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز شرکت کرد.

 

شناسه خبر 79803