شناسه خبر:79743
1402/12/2 10:59:55

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: یک هزار و 100 دانش‌آموز معلول این استان در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند.

نسرین مهدیزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: این دانش‌آموزان دارای بهره هوشی عادی بوده که با معلولیت‌های بینایی، شنوایی و جسمی، حرکتی با درجه خفیف تا شدید در مقاطع مختلف در مدارس عادی سراسر استان به تحصیل اشتغال دارند.

وی بیان کرد: به‌منظور خدمات‌دهی هرچه بیشتر به این دانش‌آموزان معلمان استثنایی به‌عنوان تسهیل‌گر و معلم رابط، هفته‌ای بین دو تا چهار ساعت در این مدارس حضور یافته و متناسب با نوع معلولیت دانش‌آموزان به متناسب‌سازی محتوای آموزشی آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام به دانش‌آموزان تحصیل‌کننده در مدارس استثنایی با معلولیت ذهنی و چند معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: این افراد به تعداد 645 نفر در 18مدرسه استثنایی درس می‌خوانند.

مهدیزاده یادآور شد: از این تعداد 240 دانش‌آموز دختر و مابقی پسر بوده که در این مدارس که 2فضای آن هنرستان است تحصیل می‌کنند.

وی بیشترین آمار دانش‌آموزان استثنایی استان را مربوط به ایلام، ایوان و دهلران عنوان و گفت: این افراد از خدمات آموزشی، توانبخشی و پرورشی با اولویت توانبخشی و آموزش مهارت برخوردارند.

 

شناسه خبر 79743