شناسه خبر:79690
1402/12/1 11:41:02

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: عملیات خط‌کشی سه هزار و 400 کیلومتر از راه‌های این استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه انجام شده است.

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز دوشنبه اظهار کرد: خط‌کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

وی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیرهای پُر تردد، افزود: این اداره کل در این راستا به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را بطور ویژه انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری، یادآور شد: در این بازه زمانی (ابتدای سال تا پایان دی ماه) 38 کیلومتر روشنایی راه و تونل، 18 کیلومتر نیوجرسی و بیش از دو هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

چشمه‌خارو یادآور شد: در این مدت بیش از 400 کیلومتر از راه‌های استان شامل راه‌های فرعی، اصلی، روستایی و حفاظتی آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی شهرستان ایلام به‌عنوان مرکز استان به‌دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

استان ایلام دارای سه هزار و 514 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.

 

شناسه خبر 79690