شناسه خبر:79682
1402/12/1 11:32:57

استاندار ایلام با بیان اینکه 29 هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه گرمسیری ایلام هزینه شده، گفت: 18 هزار هکتار از اراضی این استان با افتتاح سامانه گرمسیری تحت پوشش آبیاری قرار می‌گیرد.

حسن بهرام‌نیا شامگاه یکشنبه در همایش نخبگان بسیجی استان ایلام، با اشاره به اینکه فاز نخست ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری در آستانه افتتاح است، اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، چهار هزار و 300 هکتار از اراضی استان آبدهی می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود 100 هزار میلیارد ریال) برای سامانه‌ی گرمسیری، 29 هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است، افزود: برای این پروژه از نقطه‌ صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول 85 کیلومتر دو لوله‌ی دو متر و40‌سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد و همچنین 18 کیلومتر نیز تونل ساخته شده است.

استاندار ایلام یادآورشد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول هفت کیلومتر است که فقط در این دولت 10هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در آستانه بهره‌برداری است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: پارک پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک 92 کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل دو هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که طی هفته اخیر تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ اجرای این پارک در منطقه‌ آزاد مهران به امضا رسید.

وی به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فسادستیزی است، برخی‌ها سال 96 بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با 500 میلیون به کسی واگذار کردند که اصلاً اهلیت این کار را نداشته است.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه را از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.

بهرام‌نیا همچنین با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام، یادآورشد: در 6 ماهه نخست سال جاری، نزدیک به یک هزار میلیارد ریال بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده مالیاتی به استان تزریق شده و در 6 ماهه دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود دو هزار میلیارد ریال از این طریق وارد استان می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه‌های امیدآفرین استان که در آستانه افتتاح هستند، گفت: پروژه تولید کاغذ سنگی چرداول و واحد تولیدی قشاگستر ایوان و ان.جی.ال دهلران و ارغوان گستر در آستانه بهره‌برداری هستند.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی نقطه اتصال به نظام جهانی امام زمان (عج ) است که برای مبارزه با استکبار جهانی و گسترش عدل و عدالت ظهور خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همه باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم نباید مأیوس و ناامید شویم و جهاد تبیین همین است که موقعیت و جایگاه خود را بیان کنیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: راه مقابله با فتنه‌های دشمن بصیریت‌افزایی است که آخرین فتنه دشمن کم‌رنگ کردن انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه است.

بهرام‌نیا عنوان کرد: جبهه استکبار و دشمنان این نظام با کاهش مشارکت مردم در انتخابات سعی دارند پشتوانه نظام را سست، قدرت نرم را تقلیل و اقتدار نظام را تضعیف کنند.

وی مشارکت بالا و پُرشور مردم در انتخابات را خنثی‌کننده فتنه‌های دشمن ذکر کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم و امیدواریم بار دیگر دشمنان مأیوس و سرخورده شوند.

 

شناسه خبر 79682