شناسه خبر:79678
1402/12/1 11:28:53
مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان در بازدید از غرفه روزنامه سپهرغرب عنوان کرد:

شناسایی 17160 شهید ترور در سراسر کشور

مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان با بیان اینکه از سال 1357 تا 1390 بیش از 17 هزار و 160 شهید ترور در کشور شناسایی شده است، بیان کرد: این بنیاد به‌طور ویژه پیگیر مطالبات و خواسته‌های جانبازان و خانواده شهدای ترور در دادگاه منافقین است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : حسین سلیمی ظهر دوشنبه در بازدید از غرفه روزنامه سپهرغرب در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با بیان اینکه شهدای ترور از شهدای مظلوم کشور هستند، خاطرنشان کرد: این بنیاد فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده است.

وی ضمن قدردانی از روزنامه سپهرغرب در راستای انعکاس برنامه‌های بنیاد هابیلیان، ادامه داد: دبیرکل این بنیاد آقای سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، فرزند شهید ترور سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد هستند.

مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان با بیان اینکه اعضای هیئت‌مدیره این بنیاد از خانواده معظم شهدای ترور هستند، افزود: این بنیاد مردم‌نهاد بوده و حمایتی از نهاد‌های دولتی دریافت نمی‌کند.

سلیمی با اشاره به فعالیت این بنیاد از سال 1384 با محوریت شهدای ترور کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 17 هزار و 160 شهید ترور در کشور شناسایی شده که این آمار مربوط به سال 1357 تا 1390 است.

وی از برنامه‌ریزی برای شناسایی سایر شهدای ترور از سال 1390 به بعد خبر داد و گفت: شهدای ترور از همه اقشار بوده و بیشترین آمار شهدا نیز مربوط به مردم عادی است.

مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان از فعالیت پایگاه خبری هابیلیان برای انعکاس اقدامات و برنامه‌های این بنیاد خبر داد و افزود: تاکنون موفق به برگزاری دو کنگره ملی و بین‌المللی با محوریت شهدای ترور شدیم که کنگره ملی شهدای ترور در سال 1392 و کنگره بین‌المللی در سال 1394 برگزار شد.

سلیمی با اشاره به اینکه متولی مسائل مربوط به شهدای ترور کشور این بنیاد است، عنوان کرد: هر فردی که بخواهد در زمینه شهدای ترور و یا گروهک‌های تروریستی پژوهش و تحقیقی کند، به این بنیاد مراجعه می‌کند.

وی از چاپ مجلات تخصصی و انجام پژوهش‌های علمی با محوریت شهدای ترور کشور خبر داد و گفت: این بنیاد موفق شده است روزشمار وقایع تروریستی مربوط به 22 بهمن‌ماه سال 1357 تا پایان سال 1360 را تنظیم و منتشر کند و موارد سال‌های دیگر نیز در دست اقدام برای تنظیم و چاپ است.

مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان با بیان اینکه بیشترین شهدای ترور کشور توسط گروه‌های مجاهدین خلق، کومله و دموکرات، پژاک، جندالشیطان و جیش‌الظلم به شهادت رسیده‌اند، بیان کرد: شعاری که در پی تبیین آن هستیم این بوده که ایران قربانی تروریسم است.

سلیمی از اجرای مراسم گرامیداشت شهدای شاخص ترور کشور در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: تاکنون توانسته‌ایم برای شهیدانی چون سیدعبدالحمید دیالمه، هاشمی‌نژاد، کامیاب، علی صیاد شیرازی و لاجوردی مراسم بزرگداشت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه آخرین شهید ترور ثبت‌شده در این بنیاد شهید مصطفی احمدی‌روشن است، ادامه داد: درحال بروز رسانی آمار شهدای ترور هستیم.

مدیر روابط عمومی بنیاد هابیلیان از برگزاری دهمین جلسه دادگاه منافقین خبر داد و افزود: دفتر مرکزی این بنیاد در شهر مشهد مقدس بوده و دفتر دیگری نیز در تهران درحال فعالیت با محوریت شهدای ترور است.

 

شناسه خبر 79678