شناسه خبر:79624
1402/11/30 09:37:05
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان:

پنج داوطلب متقاضی انتقال به همدان هستند

رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات در همدان گفت: 391 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان تأیید صلاحیت شدند که به‌ازای هر کرسی نمایندگی این استان در خانه ملت حدود 44 نفر رقابت می‌کنند؛ همچنین پنج داوطلب که در سایر حوزه‌ها ثبت‌نام داشتند، متقاضی انتقال به حوزه‌های انتخابیه همدان هستند.

حجت‌الاسلام جلال مرادی روز یکشنبه اظهار کرد: 78 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان تأیید صلاحیت شدند که نسبت به دوره‌های گذشته میزان تأیید صلاحیت‌ شدگان افزایش داشته و به‌نوعی کم‌سابقه بوده است.

وی بیان کرد: 27 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسدآباد، 64 نفر در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، 37 نفر در حوزه انتخابیه تویسرکان، 41 نفر در حوزه انتخابیه رزن و درگزین، 70 نفر در حوزه انتخابیه ملایر، 40 نفر در حوزه انتخابیه نهاوند و 112 نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان بیان کرد: بیشترین میزان رقابت نامزدها مربوط به حوزه بهار و کبودراهنگ با 64 نفر برای تکیه زدن به یک کرسی و کمترین میزان مربوط به حوزه انتخابیه اسدآباد با رقابت 27 نامزد برای تصدی یک کرسی مجلس است.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: در مرحله آخر رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان چهار نفر که در مراحل قبلی تأیید صلاحیت شده بودند، از سوی شورای نگهبان رد شدند، از این تعداد یک نفر شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کرده و نتیجه آن تا یکم اسفندماه به این فرد ابلاغ می‌شود.

وی همچنین گفت: همدان دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری شامل حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی و آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی برای تصدی این دو کرسی تأیید شدند و تبلیغات خود را از 25 بهمن‌ماه آغاز کردند.

* پنج داوطلب متقاضی انتقال به حوزه‌های انتخابیه استان همدان

وی افزود: پنج داوطب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر استان‌ها متقاضی انتقال و حضور در استان همدان هستند؛ همچنین پنج داوطلب در این استان درخواست انتقال به سایر استان‌ها را داده‌اند که از سوی مراجع خارج از استان به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان اذعان کرد: بر این اساس یک داوطلب از قم و دو داوطلب از تهران متقاضی انتقال و رقابت در حوزه انتخابیه همدان و فامنین برای ورود به خانه ملت، یک نفر متقاضی انتقال از کردستان به حوزه انتخابیه اسدآباد و یک داوطلب نیز از کرمانشاه متقاضی فعالیت انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان ملایر هستند که نتیجه درخواست آن‌ها تا فردا مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: چهار داوطلب نمایندگی نیز درخواست انتقال درون‌استانی را داشتند که دو نفر از آن‌ها از بهار و کبودراهنگ به همدان می‌آیند.

 

 

شناسه خبر 79624