شناسه خبر:79575
1402/11/29 10:43:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی گفت: 50 واحد مسکونی در هر ماه از بهار سال آینده در شهرهای جدید این استان افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

«سعید میرزایی » روز شنبه در نشست خبری در شهر جدید امیرکبیر، افزود: ساخت واحدهای مسکونی در شهر جدید امیرکبیر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی بیان کرد: بار جوانی قانون جمعیت کلانشهر اراک برعهده شهر جدید امیرکبیر است تا سرریز جمعیت در شهرهای جدید ساکن شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی درباره طرح جوانی جمعیت، گفت: اهدای زمین در این راستا به وسعت 200 مترمربع اختصاص داده شده و 700 متقاضی جوانی جمعیت تایید شده‌اند.

میرزایی اظهار کرد: 300 متر مربع در طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر پیش‌بینی شده و متقاضیان باید مازاد را به حساب دولت واریز کنند.

وی بیان کرد: 97 قطعه زمین امسال در طرح جوانی جمعیت در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به متقاضیان داده شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی اضافه کرد: اولویت در طرح جوانی جمعیت، با خانواده‌های چند فرزندی است که در استان برای یک خانواده هشت فرزندی، قطعه زمین 400 متری در نظر گرفته شده است.

میرزایی بیان کرد: اکنون 11 خانواده پنج فرزندی، 125 خانواده چهار فرزندی و550 خانواده سه فرزندی متقاضی برای مسکن در شهرهای جدید استان مرکزی هستند.

وی، با تاکید بر اینکه، شهرهای جدید متولی ساخت شهر هستند و نه مسکن، افزود: اگر شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی در ساخت مسکن پیشرو است، نتیجه تلاش همکاران در شرکت است و البته مدیران سابق این نهاد نیز در سگ بنای این شهر تلاش‌های زیادی داشته‌اند که نباید فراموش شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی افزود: ساخت مسکن در دولت سیزدهم به ویژه با فعالیت وزیر راه و شهرسازی شتاب گرفته است.

میرزایی گفت: اکنون 2 مدرسه، یک پاسگاه انتظامی و درمانگاه در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شده و تقاضا برای استفاده از دبیرستان در این منطقه بالا است، بنابراین باید ابتدا طرح ساخت دبیرستان برای 70 دانش‌آموز که روزانه به اراک تردد دارند در اولویت قرارگیرد.

وی به استفاده از تصفیه فاضلاب در شهر جدید امیرکبیر اشاره کرد و ادامه داد: خط انتقال پساب 500 مترمکعب در بهار امسال آغاز و از پساب آن برای فضای سبز استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی اضافه کرد: جدا سازی آب شرب از آب خاکستری در محله جدید شهر جدید امیرکبیر در دستور کار شرکت است، ساخت شهر هوشمند و استفاده از فیبر نوری هم با جدیت درحال پیگیری است و در 2 ماه آینده اجرای آن عملیاتی می‌شود.

میرزایی درباره استفاده از قطار بین شهری و سهولت در جابجایی ساکنان شهر جدید امیرکبیر عنوان کرد: برای این مهم، طرح‌های متعدد با مشاوران بسته شده که طراحی قطار بین شهری انجام و اکنون نامه به راه آهن کشور ارسال شده تا این طرح به شرکت تحول، و اجرای آن آغاز شود.

وی اظهار کرد: هزینه اجرای طرح قطار شهری به صورت 50 درصد برای شرکت و 50 درصد دیگر برعهده راه آهن کشور تعیین شده است.

میرزایی افزود: ساخت سه مسجد در شهرهای جدید استان مرکزی آغاز شده و پارک کودک به وسعت سه هزار مترمربع سال آینده آغاز می‌شود.

شناسه خبر 79575