شناسه خبر:79504
1402/11/26 10:35:45

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارائه 100 میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات مصوب پرداختی 40 میلیارد ریال بود که 60 میلیارد ریال هم مازاد بر سهمیه از طریق پیگیری‌های به‌عمل‌آمده پرداخت شد.

مسعود ویژه روز سه‌شنبه ابراز کرد: ارائه تسهیلات از طریق معرفی هنرمندان واجد شرایط به بانک‌ها در کنار تلاش برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مورد توجه جدی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تدوین و تصویب سند فرهنگی، تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب در مقام اندیشه و عمل، معرفی مشمولان تسهیلات تبصره 18 برای دریافت تسهیلات و عقد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت در حوزه برنامه‌ریزی و اقدامات راهبردی این اداره کل صورت گرفته است.

ویژه توجه به مقام و جایگاه مفاخر استان را اولویت این اداره کل اعلام کرد و افزود: افتتاح انجمن مفاخر در استان همدان، تجلیل از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، پیگیری برگزاری کنگره علنی مرحومه حدیدچی در آبان‌ماه، برگزاری مراسم گرامیداشت استاد حمید حسام نویسنده تراز کشوری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت در برنامه‌های مهم استان، برعهده گرفتن مسئولیت سه کمیته از کنگره دوم هشت هزار شهید استان همدان و انجام برنامه‌های متعدد در کنگره، از اقدامات شاخص این اداره کل در دولت مردمی سیزدهم است.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های فرهنگی نیمه‌تمام، اظهار کرد: در همین راستا مجتمع بزرگ فرهنگی فامنین پس از وقفه چندساله 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان کار دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مجتمع فرهنگی هنری فامنین با گنجایش 380 صندلی، دارای دو هزار و 625 متر مربع زیربنا بوده و از سال 91 اجرای آن آغاز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سالن کتابخانه و آمفی‌تئاتر، فضای اداری، اتاق انجمن، نگارخانه، اتاق پلاتو و نمازخانه، ازجمله امکانات این طرح فرهنگی بوده که برای تکمیل نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است.

ویژه درخصوص اقدامات عمرانی انجام‌شده در این اداره کل اظهار کرد: مشکلات فنی و زیرساختی تمام مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان همدان از محل اعتبارات استانی، ملی و سفر رئیس‌جمهور درحال رفع است و تا پایان شهریورماه 1403 تکمیل خواهند شد.

وی ادامه داد: موزه هنرهای مفاخر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی به 60 درصد ارتقا یافته و درحال تکمیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فعالیت عمرانی در مجتمع فرهنگی شهرستان درگزین که در سال جاری آغاز به کار کرده، درحال انجام است.

ویژه افزود: عملیات عمرانی در مجتمع فرهنگی شیرین‌سو آغاز شده و در مرحله فونداسیون قرار دارد.

* راه‌اندازی بنیاد سیدجمال اسدآبادی پس از 14 سال وقفه

وی ادامه داد: بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی نیز پس از سال‌ها وقفه در احداث، با اختصاص 50 میلیارد ریال املاک معارض خریداری شده و پروژه درحال تکمیل و رونمایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی با موضوعات ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و بزرگداشت مفاخر، راه‌اندازی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی بعد از 14 سال از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه‌اندازی انجمن صنفی سینما، تمرکززدایی و توجه به عدالت فرهنگی، از اقدامات شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

ویژه ادامه داد: تقویت حوزه آموزش و کادرسازی نیروی توانمند فرهنگی، هنری و متعهد، تقویت هنرستان هنرهای زیبا ازنظر فنی، زیرساختی و دوره‌های آموزشی، پیگیری اجرای دوره‌های آموزشی و پیگیری راه‌اندازی خانه خلاق فرهنگی نیز طی این مدت در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بوده است.

 

 

شناسه خبر 79504