شناسه خبر:79492
1402/11/26 09:50:11

سپهرغرب، گروه شهر: طولانی‌ترین کنسول جهان بر فراز بزرگراه شش بانده دبی ساخته شد.

ساخت طولانی‌ترین کنسول جهان در دبی بین دو آسمان‌خراش ساختمان وان‌زعبیل به پایان رسید. این کنسول با وسعت 67.5 متر مربع، بخشی از یک ساختار افقی بلندتر به نام لینک را تشکیل می‌دهد که به‌طور چشمگیری در 100 متری بالای یک بزرگراه شش بانده، معلق است و بالای آن یک استخر غول‌پیکر قرار دارد.
***آسمان‌خراش‌های وان‌زعبیل
فضای درونی وان‌زعبیل 530 هزار متر مربع مساحت دارد و شامل 26 هزار مترمربع فضای اداری و 12 هزار مترمربع فضای خرده‌فروشی می‌شود. برج کوتاه‌تر این مجموعه 264 خانه شخصی را در 59 طبقه در خود جای داده است. آسمان‌خراش 68 طبقه مجموعه دارای 94 خانه شخصی، 9 پنت‌هاوس، 229 اتاق و سوئیت هتل، یک هتل تناسب اندام و سلامتی شامل 132 اتاق، فضاهای کنفرانس، یک اسپا و 11 رستوران است.
لینک شامل سه طبقه رستوران و کافه است که همه دارای فضای داخلی بدون ستون هستند در دورترین انتهای کنسول یک کف شیشه‌ای وجود دارد که مناظری از پایین فضا را ارائه می‌دهد. روی سقف آن نیز طولانی‌ترین استخر معلق جهان و طولانی‌ترین استخر روی بام امارات متحده عربی قرار دارد.
وان‌زعبیل دارای 14 طبقه زیرزمین است که به‌طور مساوی در سراسر برج‌ها تقسیم شده‌اند و مجموعه‌ای از مراکز خرده‌فروشی و تفریحی در یک سازه سه طبقه است که برج‌ها را از سطح زمین به یکدیگر متصل می‌کند.
پروژه وان‌زعبیل شامل سیستم‌های الکتریکی، روشنایی و تهویه خودکار و یک سیستم نمای شیشه‌ای کم‌مصرف، همچنین پارک شهری و استخر سقفی است.
لینک به‌عنوان محور اصلی وان‌زعبیل طراحی شده و یک توسعه لوکس با کاربری ترکیبی است که شامل آپارتمان‌ها، هتل‌ها، ادارات، خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها می‌شود و به‌عنوان یک دروازه بصری به مرکز شهر در نظر گرفته شده است. این بخش 230 متر طول دارد و تنها پنج متر کوتاه‌تر از کوچک‌ترین آسمان‌خراش مجموعه است و برج دوم 305 متر ارتفاع دارد.
لینک در دو نقطه به آسمان‌خراش‌ها متصل است و به‌عنوان یک پل چهار طبقه بین آن‌ها عمل کند. کنسول 67.5 متری آن که رو به شمال غربی به سمت خلیج‌فارس قرار دارد، عنوان طولانی‌ترین کنسول جهان را به خود اختصاص داده است.
لینک تقریباً در یک‌سوم مسیر بالای برج‌ها قرار دارد و این موقعیت به دلایل بصری، همچنین به‌دلیل نحوه عملکرد برنامه‌ای خود بین فضاهای خصوصی و عمومی انتخاب شده است و به کاهش نوسان برج‌ها در باد کمک می‌کند.

شناسه خبر 79492