شناسه خبر:79406
1402/11/24 11:25:17

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی شهر اراک با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال تامین شد.

«علی گودرزی‌زاده» روز دوشنبه اظهار کرد: این تجهیزات شامل 37 میز مطالعه تک‌ نفره، 47 میز مطالعه 2 نفره، سه میز مطالعه 6 نفره، 150 صندلی مطالعه و میز و صندلی تاشو است که بر اساس بازدید کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌ها و اعلام نیاز کتابخانه‌های عمومی اراک، خریداری شده است.

وی در ادامه از روند تجهیز و نوسازی امکانات کتابخانه‌های عمومی شهر اراک همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این تجهیزات از محل اعتبارات انجمن شهرستان اراک تامین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: اقلام تهیه شده تجهیزات همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی، کتابخانه عمومی آیت‌الله اراکی و کتابخانه عمومی استاد محتاط شهر اراک نصب و بهره‌برداری شد که مورد استقبال اعضای کتابخانه‌ها قرار گرفت.

گودرزی‌زاده افزود: کتابخانه‌های عمومی به نوعی فرهنگسراهای اجتماعی فرهنگی شهرها هستند و نیاز است با تجهیز و به روزرسانی امکانات آن، فضایی با نشاط برای مخاطبان فراهم شود تا مراجعه‌کنندگان با میل و رغبت بیشتری به کتاب و کتابخوانی بپردازند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در سال‌ جاری تجهیزات بسیاری برای کتابخانه‌های عمومی استان خریداری شده است، گفت: تاکنون در مقاطع مختلف، منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی به‌روزرسانی‌شده و نهضت خدمت‌رسانی با شتاب ادامه دارد.

 

شناسه خبر 79406