شناسه خبر:79374
1402/11/23 11:10:09

سپهرغرب، گروه جوانی: بچه‌ها وقتی روابطشان با پدر نزدیک و گرم باشد و زمانی که پدرشان با آنها زندگی می‌کند عملکرد بهتری در زندگی دارند.

یک جامعه‌شناس گفت: حضور پدر تفاوت اساسی در زمینه‌های رشد فکری، رشد نقش‌های جنسی یا رشد روانشناختی ایجاد می‌کند. مسئولیت‌های پدر در خانواده به اندازه جایگاه و مسئولیت‌های یک مادر اهمیت دارد و نباید مورد غفلت قرار بگیرد. در حالیکه نقش پدر در خانواده بسیار پر رنگ و با اهمیت است اما این مسئولیت‌ها را بیش از حد توان خود قبول نکنید. پدر باید از نظر روانی و از نظر جسمی سالم و سلامت باشد تا بتواند وظیفه‌اش را به عنوان یک پدر درخانواده به خوبی انجام دهد.
امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: پدران حتی زمانی‌که نمی‌توانند زندگی را آن‌طور که باید و شاید اداره کنند، باید از طریق خانواده مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند و جایگاه آنها به عنوان پدر در خانواده حفظ شود. پدران فعلی به فرزندان خود کمک می‌کنند تا یاد بگیرند که چگونه انتخاب‌های بهتری برای زندگی داشته باشند. پدران به رشد شناختی فرزندانشان کمک زیادی می‌کنند. کودکان با عملکرد شناختی توسعه یافته احساس می‌کنند که بیشتر مورد محبت قرار می‌گیرند که باعث بهبود رفتار آن‌ها می‌شود.
وی مطرح کرد: یکی از وظایف اصلی پدران پس از حمایت عاطفی، حمایت مالی کودکان و اعضای خانواده است. پدران می‌توانند دیدگاه متفاوتی به فرزندان ارائه دهند. پدران ممکن است شرایط را متفاوت از مادران اداره کنند. مادران تمایل دارند از فرزندان خود محافظت کنند، در حالی که پدران ممکن است کنجکاوی و تجربه را تشویق کنند. به غیر از تأمین مالی، پدران ممکن است پس از تولد به طور فیزیکی از مادر و کودک مراقبت کنند. حمایت از مادر به رشد کودک کمک می‌کند.
وی افزود: هنگامی که پدران با کودکان نوپای خود بازی می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌کنند تا یک پیوند عاطفی ثانویه با افراد دیگر ایجاد کنند. پیوند مادر پیوند اولیه است. در دوران نوجوانی، پدران مسئولیت ایجاد و حفظ یک چهره قابل اعتماد را دارند. پدران ممکن است اعتماد نوجوان خود را با صبور بودن خود جلب کنند.
وی گفت: کیفیت پدر بودن در کیفیت رابطه شما با فرزندانتان است.برای اینکه پدر خوبی باشید، بهتر است این نکات را امتحان کنید.زمانی را برای گذراندن با فرزندتان برنامه ریزی کنید. حضور فیزیکی برای کودک بیش از اندازه مهم است.همچنین برای نزدیک شدن به فرزندتان، بهتر است بیشتر از اینکه سخنرانی کنید به او گوش دهید. علاوه بر این‌ها به یاد داشته باشید که کودکان از طریق تقلید یاد می‌گیرند. فرزند شما بیشتر از آنچه شما تصور می‌کنید مشاهده می‌کند و می‌بیند. همیشه رفتار‌های مثبت را تمرین کنید. به مادر کودک احترام بگذارید، نحوه برخورد کودکان با روابط فعلی و آینده شان تحت تأثیر رفتار شما با مادرشان خواهد بود. رفتار محترمانه با او بر روابط آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برای اینکه فرزندتان احساس امنیت کند، هر زمان که با هم هستید به او عشق بورزید. وظیفه پدری هرگز تمام نمی‌شود. بچه‌ها متوجه غیبت شما می‌شوند. سعی کنید در رویداد‌های مهم زندگی آن‌ها ظاهر شوید، زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید و با هم بازی کنید.

شناسه خبر 79374