شناسه خبر:79274
1402/11/18 08:45:57
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

پیشرفت چشمگیر استان همدان در حمایت از واحد‌های تولیدی

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه در استان همدان تغییرات خوبی در زمینه حمایت از واحد‌های تولیدی صورت گرفته است، عنوان کرد: در این استان از ظرفیت سرمایه‌گذاران به‌خوبی استفاده شده و شاهد تغییرات چشمگیری هستیم.

سپهرغرب، گروه صنعت،تجارت و معدن - پیام زمانی : حسین فرهیدزاده در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و تولیدی شهرستان همدان که روز سه‌شنبه با حضور مدیران استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه هر روز ایام‌الله دهه فجر دارای یک عنوان مشخص است، خاطرنشان کرد: امروز با عنوان روز جهاد و مقاومت و عزت بین‌المللی نام‌گذاری شده است و مدیران و سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی همه از افسران جنگ اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان این نظام طاقت پیشرفت ایران را ندارند، بیان کرد: مشکلات و موانعی که توسط واحد‌های تولیدی در موضوع اقتصادی مطرح می‌شود، چیز تازه‌ای نیست؛ چراکه کشور هم‌اکنون درگیر جنگ اقتصادی و تحریم است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود موانع در سطح منطقه را از دیگر علت‌های افزایش قیمت کالاها دانست و گفت: با تمامی این تفاسیر در خیلی از زمینه‌ها موفق عمل کرده‌ایم و صادرات محصول نیز به‌خوبی انجام می‌شود.

فرهیدزاده با بیان اینکه هیچگاه وعده‌هایی را که می‌دهیم فراموش نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان صمت تسهیلگری در کار‌ها است و تلاش‌ها باعث ایجاد ثروت در کشور شده؛ از طرفی در سرانه ملی تأثیر مستقیم دارد.

  طی دهه فجر 6460 واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تحویل شد

استاندار همدان نیز با تشکر از پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان و اداره کل راه و شهرسازی درخصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان، بیان کرد: تاکنون بیش از 6 هزار و 460 واحد مسکن روستایی به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن‌های مربوط به طرح ملی زمین‌های لازم در شهرک‌ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به عملکرد دولت مردمی درخصوص پیگیری پروژه‌های باقی‌مانده از دولت‌های قبل، ادامه داد: در استان همدان نیز هم‌زمان با شروع کار دولت سیزدهم در شهر‌های زیر 50 هزار نفر، یک‌هزار و 500 واحد مسکن مهر نیمه‌کاره مانده بود که این دولت برای تکمیل آن‌ها اقدام کرد.

استاندار همدان از اضافه شدن 280 هکتار زمین به محدوده شهری برای ساخت مساکن ملی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: مدت‌زمانی که بنده در شهرستان دماوند به‌عنوان فرماندار منصوب بودم، دیدم که بسیاری از فضاهای سبز موجود در شهرستان‌ها را که در آن‌ها درختانی از قبیل کاج کاشته شده بود، از بین بردند تا به ساخت مسکن اقدام کنند که این اقدام‌های بی‌اساس باعث آسیب به محیط‌زیست نیز شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه قیمت خرید مساکن طرح نهضت ملی در مقایسه با سایر واحد‌های مسکونی بسیار منصفانه است، عنوان کرد: با تمامی این مسائل در استان تنگناهای زیادی برای تأمین زمین داشتیم و قرار بود دو هزار و 500 هکتار برای این کار اختصاص داده شود که طی این دو سال فقط 280 هکتار به محدوده مورد نظر اضافه شده که از این مقدار نیز بخشی برای ساخت فضاهای آموزشی، فضای سبز و غیره اختصاص دارد.

وی با اشاره به اختصاص 145 هکتار از اراضی متعلق به دولت در استان همدان برای طرح ملی مسکن، بیان کرد: درخصوص تأمین زمین برای این طرح سازمان جهاد کشاورزی نیز همکاری بسیار خوبی داشته و زمین‌هایی هم از طریق این سازمان برای ساخت‌وساز اختصاص داده شده است.

استاندار همدان توجه به ساخت مسکن در روستاهای استان را از دیگر اقدامات دولت مردمی دانست و افزود: تمامی افرادی که خانه خود را تحویل گرفته‌اند، واجد شرایط بوده و فهرست اسامی آن‌ها موجود است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه باید همواره به فکر انجام کار‌ها به نحو احسن باشیم تا مردم کمتر دچار آسیب شوند، ادامه داد: بنده معتقد به انتقاد هستم و انتقاد‌های سازنده را می‌پذیرم؛ چراکه نقد باعث اصلاح امورات شده و از طرفی انگیزه کار کردن و خدمت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تمامی نهاد‌های مربوطه به‌صورت جهادی پای کار بودند، عنوان کرد: برای ساخت مسکن در روستا‌ها نیز تعداد پنج هزار قطعه آماده شده است که افراد متقاضی برای سکونت در روستا می‌توانند در سایت بنیاد مسکن ثبت‌نام کنند.

استاندار همدان از تحویل 750 واحد دیگر با محوریت جوانی جمعیت در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بانک‌های عامل همکاری خوبی داشته‌اند که جا دارد از زحمات آن‌ها نیز تجلیل و قدردانی شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه رسانه‌ها در انعکاس اقدامات دولت مردمی به‌خوبی وارد میدان شده اند، خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر بیش از یک‌هزار و 433 پروژه در سطح استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که از این مقدار تعداد یک‌هزار و 350 پروژه افتتاح و 83 پروژه نیز کلنگ‌زنی شد و بیش از 13.5 همت ارزش اعتباری این پروژه‌ها بود.

   بهره‌برداری از 8 خانه بهداشت و مرکز سلامت از ابتدای کار دولت سیزدهم

فرماندار همدان نیز در این آیین ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین تبریک ایام‌الله دهه فجر، عنوان کرد: رسانه‌های استان همدان از ابتدای دهه فجر در راستای بیان توفقیات دولت مردمی به‌خوبی پای کار بوده و در این خصوص از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند.

مسلم مخفی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای انعکاس دستاورد‌های انقلاب اسلامی توسط دولت‌مردان است، بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به سوره انفال به ایشان تأکید کردند که باید همواره به مردم که ولی نعمت‌های ما هستند، توجه کرد.

وی بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی پروژه‌ها را باعث ایجاد امید و نشاط مردم دانست و گفت: باید دولت و ملت در کنار هم باشند تا کار‌ها به‌خوبی انجام شود و مردم نیز باید با دولت همراه باشند تا کاستی‌های موجود رفع شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه دولت برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن تن به بار سنگینی داده است، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با آغاز پروژه‌ها یا هنگام بازدید از پروژه‌های درحال ساخت طرح ملی مسکن، شاهد مراجعه مردم هستیم تا از نزدیک در جریان روند کار و اجرای این پروژه‌ها باشند.

مخفی از بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی 208 پروژه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در شهرستان همدان خبر داد و افزود: از ابتدای شروع به کار دولت مردمی در استان همدان شاهد افزایش فضای فیزیکی 151 کلاس درس در سطح شهرستان همدان بوده‌ایم.

وی بهره‌برداری از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان را از دیگر دستاورد‌های دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: درخصوص پیگیری طرح نهضت ملی مسکن جلسات آن به‌صورت هفتگی و با حضور شخص استاندار برگزار می‌شود تا در این زمینه کار به‌درستی انجام شود.

فرماندار همدان از افتتاح هشت خانه بهداشت و مرکز سلامت در طول دو سال با اعتباری بالغ‌بر 15 تا 25 میلیارد تومان برای هر پروژه خبر داد و گفت: 11 اسفندماه در سرنوشت کشور بسیار تأثیرگذار بوده و از طرفی مقام معظم رهبری نیز امسال در این خصوص تأکیدات ویژه‌ای به خواص داشتند.

مخفی با اشاره به اختصاص 320 شعبه گرفتن رأی در شهرستان همدان برای برگزاری انتخابات اسفندماه، خاطرنشان کرد: در فرمانداری شهرستان همدان از 6 ماه گذشته ستاد انتخابات آغاز به کار کرده و فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد باعث تسریع در روند کار‌ها شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به بهره‌برداری از 200 واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهیدبهشتی به‌عنوان نخستین پروژه بهره‌برداری‌شده از طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: به یمن ایام‌الله دهه فجر و با عنایت امام موسی کاظم (ع) این پروژه با 6 هزار و 500 متر مربع مساحت زمین و 22 هزار و 409 متر مربع مساحت کل و 14 هزار و 660 متر مربع مساحت مفید با سازه اسکلت بدنی و تعداد هفت سقف راه‌اندازی می‌شود.

مسعود رضایی آغاز به کار این پروژه را مهر ماه 1400 بیان کرد و افزود: این پروژه در طول دو سال و نیم به سرانجام رسید و تمامی واحد‌ها دارای انشعاب هستند؛ تنها مشکل این پروژه آسفالت معابر اصلی آن بوده که به‌خاطر شرایط جوی تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برای واحد‌های مذکور 550 میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده شده است، عنوان کرد: آورده افراد برای این پروژه به‌طور میانگین 420 میلیون تومان بوده و از طرفی زمین‌های آن به‌صورت رایگان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان میانگین متراژ هر واحد را 75 متر بیان کرد و گفت: پروژه 600 واحدی شهرک بهشتی نیز تاکنون 65 درصد پیشرفت داشته است.

رضایی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیز در کوی پرواز با جدیت تمام درحال اجرا است، عنوان کرد: با تمامی این اقدامات، هم‌اکنون خیلی از افراد نیاز به مسکن دارند، به‌طوری که روز گذشته برای پنج هزار قطعه روستایی فراخوان انجام شد که در یک روز بیش از سه هزار و 300 نفر برای این طرح ثبت‌نام کردند.

وی با بیان بانک عامل عمده پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بانک مسکن است، خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه‌ها براساس مقررات ایمنی بوده و به‌لحاظ کیفی نیز هیچ کاستی نسبت به سایر پروژه‌ها ندارد.

رضایی با اشاره به اختصاص فضای تجاری برای این پروژه، بیان کرد: در بین زون‌های این پروژه، سه فضای بازی برای کودکان پیش‌بینی شده است و از طرفی تمامی واحد‌ها دارای پارکینگ و انباری مستقل هستند.

   بازگشت به کار 110 واحد صنعتی و معدنی در استان همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در آیین افتتاحیه مجموعه تولیدی نوآوران صنعت ورزش پولادین و همچنین مجموعه تولیدی پلمپین صنعت عنوان کرد: مجموعه تولیدی نوآوران صنعت ورزش پولادین در شهرک صنعتی بوعلی سه با هدف تولید دستگاه‌های ورزشی با میزان سرمایه‌گذاری بیش از 500 میلیارد ریال در سه هزار متر مربع با اشتغال 70 نفر آغاز به کار کرده و به سایر کشور‌ها نیز از قبیل عراق صادرات محصول دارد.

احمد شانیان مجموعه تولیدی پلمپین صنعت را از دیگر مجموعه‌های فعال در زمینه تولید انواع پلمپ معرفی کرد و گفت: این واحد تولیدی نیز با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیارد ریال و با اشتغال 310 نفر آغاز به کار کرده و به کشور‌های ترکیه و عراق محصولات خود را صادر می‌کند.

وی با اشاره به بازگشت به کار 110 واحد صنعتی و معدنی در استان همدان که در حالت راکد کامل قرار داشتند، بیان کرد: در ایام‌الله دهه فجر 34 پروژه در زمینه دارویی، کاغذ، صنایع معدنی و غیره توسط این سازمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی و ایجاد واحد‌های تولیدی را بسیار ضروری و قابل اهمیت بیان کرد و گفت: وظیفه دولت در قِبال بخش خصوصی تسهیلگری است و باید دولت و بخش خصوصی باهم به یک گفتمان مشترک برسند.

شانیان با بیان اینکه دغدغه هر واحد تولیدی متفاوت بوده و نیاز‌های هرکدام از آن‌ها قابل پیگیری و توجه است، عنوان کرد: واحد‌های تولیدی که نیاز به صادرات محصول تولیدی خود دارند، باید از طریق سامانه «توان ایران» اقدام کرده و درخواست خود را به همراه معرفی محصولات در این سامانه بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران سراسر خیر و برکت است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اگر وعده‌ای می‌دهد، پای آن هست و تا محقق شدن آن وعده، پیگیری‌های لازم را دارد.

شناسه خبر 79274