شناسه خبر:79206
1402/11/16 11:31:02

سپهرغب-گروه خبر:طرح تکمیل و تعریض طرفین پل صلواتی به‌ طول هشت کیلومتر و با اعتبار یک هزار و 400 میلیارد ریال با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام روز یکشنبه در این آیین اظهار کرد: پل صلواتی در مسیر ارتباطی جاده‌ایلام- مهران با هدف رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی (ع) به بهره‌برداری رسیده است.

سید زاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: پل صلواتی مهران با دهانه 45 متری و حجم 832 هزار مترمکعب خاکبرداری در محور ایلام - مهران (محدوده کنجانچم) به طول هشت کیلومتر در کمتر از سه ماه توسط عوامل راهداری استان احداث و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: این پروژه شامل تعریض 12 دستگاه پُل قبل و بعد از پُل صلواتی، احداث فونداسیون و کوله‌های پل، احداث دستک‌ها قرنیز بتنی و خاکبرداری، اجرای بیس و روکش باندهای تعریض شده، نصب نیوجرسی خط کشی و علائم، عملیات خاکبرداری و ساخت تیرهای فلزی و عرشه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یادآور شد: با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

*پارک‌های محله‌ای نخل و زیتون در دو محله‌ی شهر مهران به بهره‌برداری رسید

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در آیین افتتاح پارک‌های محله‌ای نخل و زیتون در دو محله‌ شهر مهران به مساحت سه هزار مترمربع و با 30 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این مراسم، اظهار کرد: ایجاد و توسعه پارک‌ها و فضای سبز و همچنین زیرساخت‌های رفاهی شهرستان مهران از اولویت‌های ما در اربعین است.

*بهره‌برداری از حسینیه آیت‌الله حیدری ایلامی در روستای گُلان شهرستان مهران

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، حسینیه آیت‌الله حیدری ایلامی در روستای گُلان شهرستان مهران (یادمان شهدای روحانیت) افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این حسینیه با 400 متر زیربنا برای ساخت آن 140 میلیارد ریال هزینه شده است.

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر به شهرستان مرزی مهران سفر کرده است.

وی در بدو ورود به شهرستان مهران با حضور در یادمان شهدای سه‌راهی جندالله صالح‌آباد ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدا و انقلاب تجدید میثاق کرد.

شناسه خبر 79206