شناسه خبر:79150
1402/11/15 10:16:58
معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری جشنواره شعر طنز استان همدان در نهاوند

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره شعر طنز استان همدان در نهاوند و توزیع 20 بسته فرهنگی ارزشمند در 20 منطقه کم‌برخوردار استان طی ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، هادی شیرمحمدی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در دهه مبارک فجر، از برگزاری جشنواره شعر طنز استان در نهاوند خبر داد.

شیرمحمدی اولویت برنامه‌های فرهنگی را در راستای عدالت فرهنگی، توجه به مناطق کم‌‌برخوردار و افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره شعر طنز ناون است که این جشنواره به‌صورت استانی و با حضور شاعران طنزپرداز استان همدان در روز یکشنبه 15 بهمن‌ماه به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تشریح برنامه شعر طنز ناون پرداخت و افزود: تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی ادبی، اجرای برنامه‌های شاد، سخنرانی و پخش کلیپ از برنامه‌های متنوع این جشنواره است.

شیرمحمدی در ادامه به برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شاعران و نویسندگان انجمن‌های ادبی و توجه ویژه به مضامین انقلاب اسلامی در اشعار شاعران، تجلیل از نویسندگان صاحب اثر، رونمایی از کتاب، نشست‌های معرفی و نقد کتاب از دیگر برنامه‌های ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام دهه فجر است.

وی به اجرای برنامه‌های مشارکتی اداره کل با سایر ارگان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم عصر شعر زمستانه با همکاری انجمن ادبی شهیدآوینی و تجلیل از تعدادی از شاعران و نویسندگان به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اهدا و توزیع کتاب با موضوعات عمومی، مذهبی و فرهنگی به مراکز فرهنگی آموزشی استان، اهدای 20 بسته فرهنگی با موضوع دفاع مقدس به 20 منطقه محروم استان، برگزاری محفل تلویزیونی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با مشارکت مرکز صداوسیمای همدان، عرضه اینترنتی کتاب‌های تخصصی با موضوعات انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حدود 700 عنوان توسط کتاب‌رسان ایده‌بوک و برنامه‌های متعدد فرهنگی در مراکز فرهنگی و رسانه‌ای زیرمجموعه اداره کل، ازجمله این برنامه‌ها هستند.

 

شناسه خبر 79150