شناسه خبر:79086
1402/11/14 10:58:17
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

تنوع نامزدهای انتخاباتی در کردستان مطلوب است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تنوع نامزدهای انتخاباتی را مطلوب و روبه افزایش ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: سازو کار انتخابات در جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای دیگر،‌ کیفیت ورود کاندیداها و تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان و نحوه اجرای انتخابات سه نکته مهم و قابل بحث در این نشست هم‌اندیشی با حضور اساتید است.

وی، هدف اصلی مشارکت در انتخابات را نیاز جامعه به مدیریت ذکر کرد و افزود: مردم باید افرادی را برای اداره کشور انتخاب کنند و امر مشارکت مردم در اداره امور از گذشته تا کنون تداوم داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، عنوان کرد: گاهی دولت در کشورهایی که مردم سالار هستند سقوط می‌کند و گاهی نیز پارلمان برخی کشور‌ها به دلیل عدم کارآمد بودن شکست می‌خورد و یا در دور بعد رای نمی‌آورد، در کشور ما هم دولت‌ها تعویض شده و گاهی قوی و گاهی هم ضعیف هستند.

به گفته وی، شدت و ضعف در دولت‌های مختلف امری طبیعی در همه کشورهای جهان است و انتخاب دولت‌ها و نمایندگان مجلس بر اساس رای مردم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی، در ادامه این نشست، تنوع کاندیداهای انتخاباتی در استان کردستان را مناسب و روبه افزایش ارزیابی کرد و گفت: نسبت جمعیت ثبت نام کنندگان و رد صلاحیت‌ها و در استان 80 است.

وی، با اشاره به اینکه انتخابات نباید به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم تبدیل شود، عنوان کرد: همه گروه‌ها و جناح‌ها دچار اشتباه و خطا می‌شوند، لذا ملاک انتخاب باید مولفه‌های دیگری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: سم قاتل برای قشر فرهیخته استخراج مطالب از فضای مجازی و نه بر اساس مطالعه است؛ اساتید دانشگاه باید سطح مطالعه و دانش خود را افزایش دهند و تحقیق خود در مورد افراد را بر اساس مطالعات خود انجام دهند.

شناسه خبر 79086