شناسه خبر:79059
1402/11/12 13:04:03

سپهرغرب، گروه خبر: قائم‌مقام سازمان بازرسی از جلوگیری تعطیلی 200 واحد تولیدی در سطح کشور با پیگیری‌های سازمان بازرسی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

احمد رحمانیان صبح روز گذشته در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی که با حضور نماینده عالی قوه قضائیه در استان مرکزی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بازرسی در راستای حمایت از تولید و فعالان صنعت در نیمه سال جاری از تعطیلی 200 واحد تولیدی جلوگیری کرده و بیش از 100 واحد غیر فعال را نیز فعال کرده است.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور همچنین به‌عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی موفق شده با حرکت در مسیر موضوع‌محوری به‌جای محیط‌محوری، گلوگاه‌های فساد را شناسایی و مسدود کند.
قائم‌مقام سازمان بازرسی از شناسایی 200 گلوگاه‌ فساد در کشور خبر داد و گفت: اصلاح رویه‌های پیشگیری از وقوع جرم اقدام ارزشمند دیگری بوده که این سازمان موفق به انجام آن شده است.
رحمانیان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: برای بقا و حفظ حیات انقلاب باید دستاوردهای نظام و انقلاب را به‌درستی برای جوانان و نوجوان بازگو کنیم.
وی با بیان اینکه همه موظف به پاسداری از دستاوردهای شهدا و امام راحل هستیم، گفت: اگر به‌درستی مردم و نسل جوان را با دستاوردها و برکات انقلاب آشنا کنیم، به‌خوبی می‌توانیم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.
قائم‌مقام سازمان بازرسی رسیدن به قدرت دفاعی در حوزه نظامی و برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را ازجمله دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی حاصل تدبیرهای عالمانه مقام معظم رهبری و همدلی و انسجام مردم، بیداری و هشداری ملت‌ و مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان است.
رحمانیان نظارت بر حُسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را رسالت مهم سازمان بازرسی دانست و گفت: فساد یک امر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که در همه حکومت‌ها و ساختارهای اداری وجود دارد، اما آنچه مهم است، نوع برخورد و مواجه دولت‌ها با فساد است که در نظام جمهوری اسلامی ترکیبی از اقدامات سلبی و ایجابی است.
وی زیر سؤال رفتن مطلوبیت نظام حاکمیت اداری را از عواقب فساد دانست و تصریح کرد: فساد موجب به خطر افتادن سرمایه اجتماعی شده و منافع عمومی کشور را متزلزل می‌کند، بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌جد با امر فساد مقابله و برخورد کرده و از آن پیشگیری کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین از سازمان بازرسی به‌عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی کشور یاد کرد و گفت: سازمان بازرسی نقش مهمی در سلامت دستگاه‌ها دارد؛ به‌طوری که اگر نبض سازمان بازرسی منظم کار کند، نبض همه دستگاه‌ها منظم خواهد شد، اما اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این سازمان رقم بخورد، تأثیراتش را در سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.
حجت‌الاسلام سعید جزایی با بیان اینکه سازمان بازرسی به‌هیچ‌عنوان به دنبال مچ‌گیری نیست، افزود: برخورد و مبارزه با علت‌ها به‌جای مبارزه با معلول‌ها با علم به اینکه خشکاندن ریشه و علل فساد از وقوع جرم پیشگیری می‌کند، مهم‌ترین رسالت سازمان بازرسی است.
وی تعامل سازنده با تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی و آسیب‌شناسی آسیب‌ها و چالش‌های استان را از انتظارات دستگاه قضا از سازمان بازرسی دانست و ادامه داد: پایش مستمر واحدهای تولیدی، نظارت مستمر بر معاملات دستگاه‌های اجرایی، انجام بازرسی‌های منظم و معرفی متخلفان به مراجع قضائی و اداری نیز از دیگر وظایف مهمی است که سازمان بازرسی باید با جدیت دنبال کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر، گفت: امروز در طلیعه چهل‌وششمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی شاهد اقتدار و پیشرفت روزافزون این انقلاب هستیم، چیزی که دشمنان و بدخواهان انقلاب خوابش را هم نمی‌دیدند.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروز نقشی تعیین‌کننده در جهان دارد، اذعان کرد: به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی از گردنه‌ها و پیچ‌های تاریک خطرناکی عبور کرده و در مسیر رسیدن به قله است.
در این‌ آیین ضمن قدردانی از سیدمهدی تقوی مدیر سابق این اداره، حسین افضلی به‌عنوان رئیس جدید معرفی شد.

شناسه خبر 79059