شناسه خبر:79042
1402/11/12 11:08:12

رئیس پلیس‌ راه استان همدان از بارش پراکنده برف در اکثر جاده‌های این استان خبر داد و گفت: به‌دلیل بارش برف در استان، از چهارشنبه تا جمعه در برخی محورهای همدان ترافیک ایجاد می‌شود.

سرهنگ علی فکری روز گذشته اظهار کرد: بارش پراکنده برف را در اکثر جاده‌های استان ازجمله گردنه اسدآباد داریم؛ ضمن اینکه به‌صورت مقطعی در برخی از محورها به‌ویژه محور همه‌کسی، گردنه همه‌کسی، محور همدان به سنندج، جاده همدان به کرمانشاه و گردنه اسدآباد، در چند مقطع دچار مه‌گرفتگی هستیم؛ اما این مه‌گرفتگی فعلاً ضعیف بوده و سطح آن احتمالاً در بعدازظهر امروز شدیدتر و غلظتش بیشتر شود.

وی با اشاره به سیاه بودن سطح جاده، ادامه داد: با توجه به اینکه بارش‌ها پراکنده است و تا به زمین می‌رسد آب می‌شود، سطح جاده لغزنده بوده که به رانندگان توصیه می‌شود با سرعت مطمئنه در محورهای استان حرکت کنند.

فکری از تشدید بارش‌ها از فردا تا روز جمعه خبر داد و بیان کرد: با بارش‌هایی که از فردا تا روز جمعه اتفاق خواهد افتاد، به‌ناچار در برخی محورها برای برف‌روبی و نمک‌پاشی مجبور خواهیم بود ترافیک را نگه داریم.

وی با اشاره به انعکاس برخی از اخبار، کامنت‌ها و عکس‌های کذب در فضای مجازی مبنی بر مسدود شدن برخی محورهای جاده‌ای استان، گفت: اگر به‌صورت مقطعی ترافیک را نگه می‌داریم، برای این است که دستگاه‌های نمک‌پاش و برف‌روب بتوانند کار خود را انجام دهند و بلافاصله بعد از انجام کار و نمک‌پاشی و برف‌روبی، مسیر را باز می‌کنیم که لازم است در رابطه با نگه داشتن مقطعی ترافیک این اطلاع‌رسانی به رانندگان درحال تردد طی این چند روز از محور استان انجام شود.

فکری یادآور شد: خوشبختانه در چند روز گذشته تصادف خاصی در سطح جاده‌های استان نداشته‌ایم و عوامل به‌صورت آماده‌باش کامل بوده و در شب‌ها و روزهایی که بارش برف خواهیم داشت، صددرصد نیروهای راهداری و پلیس راه پای کار هستند که خدمات لازم را به مسافران و رانندگان ارائه دهند.

رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه با تأکید بر توجه و دقت رانندگان به توصیه‌های پلیس در هنگام تردد از محورهای استان همدان با توجه به شرایط جوی هوا، تصریح کرد: رانندگان حتماً بستن زنجیر چرخ را تمرین کنند؛ چراکه تعداد زیادی از رانندگان درحال تردد از گردنه سوباشی، اسدآباد و همه‌کسی با وجود داشتن زنجیر چرخ، بستن آن را بلد نبودند و همین امر موجب شده بود در سرما و کولاک به همراه خانواده در این محورها گرفتار شوند و نتوانند به‌راحتی از این محورها عبور کنند.

فکری با اشاره به اینکه تا فرصت هست رانندگان از طریق جستجوی ساده در اینترنت بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرند، گفت: رانندگان حتماً باک شیشه‌شوی خودروی خود را پُر کنند و از سالم بودن آن مطمئن باشند؛ چراکه در زمان بارندگی فعال شدن شیشه‌شوی خودرو ضرورت دارد.

وی همچنین با تأکید بر به همراه داشتن وسیله گرمایشی توسط رانندگان و سالم بودن وسیله گرمایشی برای مواقع احتمالی درصورت توقف، خاطرنشان کرد: رانندگان حتماً از سالم بودن چراغ‌های خود و وضعیت فنی خودرو مطمئن شوند و سپس اقدام به تردد از محورهای جاده‌ای با توجه به شرایط جوی هوا کنند تا در مسیر با مشکل مواجه نشوند.

 

شناسه خبر 79042