شناسه خبر:78798
1402/11/4 12:08:52

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری همایش کاپشن صورتی در دهه فجر خبر داد و گفت: در این روز عروسک‌های جمع‌آوری‌شده توسط بچه‌ها را به کمک بهزیستی به کودکان نیازمند اهدا می‌کنیم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت ایجاد شور اجتماعی و امیدآفرینی بین خانواده‌ها است که باید این کار در ابتدا از کارمندان و خانواده‌های آن‌ها شروع شود تا بچه‌ها شادی را در این روزها حس کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال باید کیفی و خلاقانه باشد و تنها به بیان یک گزارش ساده و روزانه منجر نشود، افزود: در گذشته کودکان طی ایام دهه فجر بسیار شاد بودند و خاطره خوبی از آن دوران برای ما باقی مانده که باید شادی آن دوران را در بین نسل فعلی نیز ایجاد کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برپایی جشن انقلاب در سینما کانون همراه با اجرای تئاتر برای کودکان هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری امسال میزبان و مجری بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کشور در چهار رشته سفال، عکاسی، نقاشی و خطاطی است.

وی اذعان کرد: روز 14 بهمن‌ماه سه هزار دانش‌آموز در سالن ابن‌سینا دور هم جمع می‌شوند که برنامه‌های متنوعی را برای آن روز درنظر گرفته‌ایم و قصد داریم برنامه را در شأن کودکان شهرمان برگزار کنیم.

ابراهیمی‌هژیر از افتتاح نمایشگاه دوسالانه در فرهنگ‌سرای پرواز خبر داد و افزود: در نمایشگاه مذکور نزدیک به 200 اثر برگزیدگان این رویداد ملی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: اختتامیه این رویداد ملی 15 بهمن‌ماه با حضور معاون وزیر در سالن استانداری برگزار و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به ارائه خدمات رایگان پیک امید در مدرسه عشایری یکی از روستاهای اسدآباد اشاره کرد و افزود: البته در پنج روستای دیگر هم مربیان سیار و پستی کانون حاضر شده و به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در نماز جمعه شهر دمق، مسابقه ورزشی در مدرسه خلیج فارس و جشن بزرگ پیامبر مهربانی به‌مناسبت روز مبعث در کانون پرورش فکری کبودراهنگ، از برگزاری همایش «کاپشن صورتی» در هفته دوم دهه فجر خبر داد و گفت: در این روز عروسک‌های جمع‌آوری‌شده را به کمک بهزیستی به کودکان نیازمند اهدا می‌کنیم.

ابراهیمی‌هژیر به اجرای برنامه مشترک با اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در منطقه شهرک ولیعصر (عج) اشاره کرد و اجرای طرح کانون- مدرسه در مدارس کم‌برخوردار را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی گفت: روز 22 بهمن‌ماه غرفه کودک و نوجوان با همکاری اعضای کمیته کودک در مسیر راهپیمایی برپا می‌شود که با حضور اعضای کمیته و کارشناسان فرهنگی- هنری و ادبی کانون به ارائه خدمات برای کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

 

شناسه خبر 78798