شناسه خبر:78762
1402/11/3 13:03:18

استاندار کرمانشاه گفت: این استان و دیگر استان‌های مرزی متاثر از جنگ تحمیلی باید از برخی قوانین و امتیازهای خاص برای تسهیل در رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

محمدطیب صحرایی در این‌باره اظهار کرد: این استان جدای از اینکه قبل از پیروزی انقلاب به عنوان یک استان مرزی محرومیت‌هایی به آن تحمل شده بود پس از انقلاب نیز به دلیل بروز جنگ تحمیلی از روند توسعه و سرمایه گذاری متناسب با دیگر استان‌های کشور عقب افتاد.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم به صورت شبانه روزی، عالمانه و مجاهدانه برای جمعیت جوان جویای کار جامعه زمینه اشتغال فراهم سازیم زیرا این امر حق طبیعی آنهاست و در این زمینه همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: به برکت خون شهدا، انقلاب و نظام خوشبختانه گشایش‌های بسیار خوبی در این استان فراهم شد که موجب گردید این استان در مسیر توسعه قرار گیرد که برای تداوم و شتاب بخشی به این حرکت نیاز است استان از برخی مزایا و امتیازات ویژه در زمینه سرمایه گذاری برخوردار شود.

کاهش چرخه بوروکراسی اداری

صحرایی با بیان اینکه در این راستا اجازه‌هایی باید در چرخه اداری کشور برای استان‌هایی همچون کرمانشاه ایجاد شود تا حرکت توسعه آنها از شتاب نیفتاده و تداوم داشته باشد افزود: مسیر طولانی مولدسازی نیاز به میانبُرهایی دارد که باید این مسیرهای میانبر برای آنها ایجاد شود.

وی افزود: یکی از این موارد انتقال برخی تولیدات استان از جمله گوشت بدون در نظر گرفتن نیاز همان استان به آن تولیدات است که باید برای تنظیم بازار و مهار تورم سیاست دیگری اتخاذ شود که پس از تامین نیاز آن استان تولیداتشان صادر شود.

اعطای معافیت‌های مالیاتی

صحرایی بیان کرد: از دیگر مواردی که برای این استان ذیل استان‌های زاگرس نشین باید مورد توجه قرار گیرد امتیازهایی است که باید در مقایسه با دیگر استان‌های کشور به آنها اعطا شود که یکی از آنها می‌تواند برخی معافیت‌های مالیاتی باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز این استان ظرفیت بسیار بالایی در تولید و صادرات طیور دارد که با توجه به بازار بسیار مناسبی که در کشور همسایه وجود دارد و بیشتر واحدهای پرورش مرغ در استان نیز زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند باید برخی از این واحدها را صادرات محور کرد که تنها برای امر صادرات فعالیت کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این اقدامات علاوه بر توسعه و پویایی اقتصاد استان موجب رونق اشتغال نیز خواهد شد گفت: در بخش تخصیص‌ها نیز باید اختصاص منابع هر استان براساس شرایط و موقعیتی که دارد صورت پذیرد.

 

شناسه خبر 78762