شناسه خبر:78744
1402/11/3 12:27:16

رئیس اداره مخابرات ملایر گفت: 850 میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های مخابراتی این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت و دهه فجر هزینه شد که ازنظر عملکردی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

«وحید غلامی» روز دوشنبه با بیان اینکه 850 میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های مخابراتی این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت و دهه فجر هزینه شد که ازنظر عملکردی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است، اظهار کرد: شرکت مخابرات متولی توسعه و ارتقای بسترهای زیرساختی بوده که در این راستا اقدامات اثرگذاری در سطح این شهرستان در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: در حوزه تلفن پنج عدد سایت تلفن همراه در شهر ملایر و یک سایت BTS در روستای دشت‌آباد برای افزایش پوشش اینترنت نصب شد و سه سایت دیگر نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره مخابرات ملایر ارتقای 16 سایت موبایل 3G و 4G برای افزایش سرعت اینترنت و دسترسی روستاها به شبکه را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: در حوزه USO نیز امسال 13 پروژه با بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار در حوزه تلفن همراه در دست اقدام است که برخی طرح‌ها اجرا شده و رشد 250 درصدی در این حوزه داشتیم.

غلامی ادامه داد: درمجموع شهرستان ملایر با 122 سایت تلفن همراه و پوشش 98 درصدی، رتبه نخست را در استان همدان و جایگاه ممتاز را در غرب کشور دارد.

وی گفت: در حوزه تلفن ثابت نیز بهینه‌سازی و شبکه کابل هوایی روستایی در سطح این شهرستان به طول 10 کیلومتر انجام شد که در مقایسه عملکردی در کل استان جزء شهرستان‌های برتر بودیم.

رئیس اداره مخابرات ملایر یادآور شد: راه‌اندازی و ارتباط مجدد 10 روستا که کابل این روستاها کاملاً قطع بود، برای جلب رضایت‌مندی مردم و تغییر فناوری دیتا مجدداً برقرار شد و بیش از 100 اصله تیر فلزی نیز در روستاها جابه‌جا شد.

* افزایش 50 درصدی پهنای باند دیتای شهرستان ملایر

غلامی تعویض 10 سوئیچ تلفن ثابت در راستای بهینه‌سازی و افزایش کیفیت مکالمه و صوت در حوزه تلفن ثابت را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: در حوزه دیتا نصب و توسعه دو هزار پورت اینترنت خانگی، ADSL و VDSL انجام شد که رشد 30 رصدی در مقایسه با سال‌های قبل داریم.

وی از دیگر اقدامات به افزایش 50 درصدی پهنای باند دیتای این شهرستان اشاره کرد که درحال حاضر به 40 گیگابیت بر ثانیه رسیده و این پهنای باند برای افزاش حجم و تبادل اطلاعات در سطح شهرستان مشکلی وجود ندارد و از این 40 گیگابیت، 18 گیگابیت آن درحال استفاده است.

رئیس اداره مخابرات ملایر بیان کرد: در راستای اجرای سیاست عدالت اجتماعی و توسعه خدمات شرکت مخابرات در مناطق روستایی، در بیش از پنج روستا که فاقد اینترنت خانگی بودند، پنج عدد کافوی نوری نصب شد و در حوزه فیبر نوری و اهمیت انتقال داده، فیبر نوری سرعت و حجم بالاتری نسبت به سایر زیرساخت‌ها دارد.

* ضریب نفوذ تلفن همراه در ملایر به 70 درصد رسید

وی ادامه داد: امسال در شهرستان ملایر بیش از 15 کیلومتر فیبر نوری انجام شد که در فاز نخست برای دسترسی مشترکان خانگی و تجاری، برای بیش از دو هزار نفر امکانات و زیرساخت فراهم شد که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

رئیس اداره مخابرات ملایر افزایش 80 برابری سرعت اینترنت نسبت به حوزه تلفن ثابت برای دسترسی به شبکه اطلاعات را از ویژگی‌ها مهم این طرح برشمرد و افزود: امسال همچنین مراکز بخشداری‌های تابعه به فیبر نوری در راستای برگزاری انتخابات متصل شد.

غلامی با اشاره به اینکه 30 کیلومتر فیبر نوری رینگ جنوب استان در ملایر جهت پایداری و افزایش شبکه اجرا شده است، تأکید کرد: هم‌اکنون 14 هزار مشترک در بستر کافوی نوری در شهر ملایر داریم و با اقدامات انجام‌شده با قطع شدن یک کافو، اخلالی در بقیه کافوهای نوری ایجاد نمی‌شود.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در این شهرستان را 70 درصد و تلفن ثابت را 38 درصد عنوان کرد و گفت: درحال حاضر 27 هزار پورت فعال ADSL در این شهرستان داریم.

غلامی یادآور شد: هم‌اکنون تمامی روستاهای این شهرستان از حداقل ارتباط در بستر بی‌سیم، سیمی، تلفن همراه و دیتا برخوردارند و از 214 روستای ملایر ارتباط 132 روستا براساس سیمی و 72 روستا براساس تلفن بی‌سیم است.

 

شناسه خبر 78744