شناسه خبر:78690
1402/11/2 12:18:59

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان با گله‌مندی از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: متأسفانه نیروگاه شهیدمفتح نیز همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را ازنظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.

حسن خانجانی‌موقر صبح روز گذشته در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت بررسی عملکرد دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: بهره‌مندی از هوای پاک، از اصلی‌ترین حقوق عامه بوده و دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیر این حقوق برای رفع معضل آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه برخورداری از هوای پاک ضرورتی انکارناپذیر برای حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود: شناسایی منابع آلاینده هوا باید از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد و با هر عامل ایجادکننده آلایندگی به‌جد برخورد شود.

دادستان همدان ابراز کرد: پایش کیفی هوا نه‌تنها در همدان، بلکه در تمام شهرها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با منبع آلوده‌کننده، برای کاهش و از بین بردن آن اقداماتی انجام گیرد.

وی وجود برخی صنایع، کارخانه‌ها و به‌ویژه خودروهای شخصی را از دیگر عوامل به‌وجودآورنده آلایندگی هوا برشمرد و با گله‌مندی از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: علاوه‌بر این مسئله، متأسفانه نیروگاه شهیدمفتح نیز همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را ازنظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.

خانجانی‌موقر تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید برای رفع آلایندگی کارخانه‌ها جدی‌تر ورود کند.

وی گفت: رفتن به سمت برخورداری از علوم روز دنیا مانند نصب دستگاه‌های تصفیه هوا در کارخانه‌ها، ورود خودروهای برقی، نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و آلاینده، نهال‌کاری، ارتقای فضای سبز و کمربند سبز شهری و البته تزریق اعتبارات لازم، می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

شناسه خبر 78690