شناسه خبر:78510
1402/10/27 11:36:41

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعاونی‌های این استان در 9 ماه امسال 14 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف جهان صادر کردند.

«جمشید امیدی» روز سه‌شنبه، افزود: بیشترین صادرات صورت گرفته شرکت‌های تعاونی این استان در این مدت در بخش گل و گیاه آپارتمانی و شاخه بریده، پوکه آمپول، مواد شیمیایی و معدنی، ایزوگام و فرش بوده است.

وی بیان کرد: کالاهای صادراتی شرکت‌های تعاونی استان مرکزی به مقاصد کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، ارمنستان، روسیه، عمان، برزیل، تونس، هلند و کشورهای اروپایی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 29 شرکت تعاونی جدید در گرایشات مختلف نیز از ابتدای امسال تاکنون در این استان با 996 فرصت شغلی ایجاد شده است.

امیدی با بیان اینکه، 18 کمیته در این مدت برای ساماندهی تعاونی‌های مشکل‌دار استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: نظارت بر اقدامات منجر به طرح طبقه‌بندی مشاغل در 16 کارگاه‌ مشمول قانون کار، 112 نظارت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات بنگاه‌های اقتصادی، نظارت و پایش 13 هزار و 693 فرصت شغلی ایجاد شده در سال جاری و بررسی مشکلات هشت بنگاه اقتصادی دارای حقوق معوق از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان مرکزی در 9 ماه امسال به سه هزار و 60 نفر رسید و 470 نفر نیز از این افراد برای دریافت آموزش‌های تخصصی به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

 

شناسه خبر 78510