شناسه خبر:78335
1402/10/24 10:56:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با دعوت رسمی استاندار بخارا، در صدر هیئتی از مدیران اقتصادی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ازبکستان سفر کردند.

این سفر پس از حضور رئیس‌جمهور ازبکستان در ایران و دیدار با حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور مردمی جمهوری اسلامی و تبادل تفاهم‌نامه‌های مشترک در زمینه‌ ارتقا سطح مبادلات اقتصادی و تجاری و دستور رئیس‌جمهور محترم مبنی بر توسعه‌ تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو که از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی ایران قوی است، انجام شد.

استاندار همدان در این سفر با استاندار بخارا دیدار و درخصوص راه‌های تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان همدان و بخارا گفت‌وگو کرد که معاون اول و معاونین اقتصادی و گردشگری استانداری و شهردار بخارا نیز در این دیدار حضور داشتند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد و هیئت همراه همچنین نشست‌های متعددی در زمینه‌ تعاملات اقتصادی و گردشگری با همتایان ازبک خود و سایر مقامات این استان ازبکستان داشتند.

همراهی و حضور تمام‌وقت دکتر محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ازبکستان در جریان سفر استاندار همدان و جلسات برگزارشده، از نکات مثبت و قابل توجه این سفر بود.

با تأکید استاندار همدان و برای پُربارتر شدن دستاوردهای سفر، اعضای اتاق بازرگانی استان نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، نماینده عالی دولت در همدان را همراهی کرده و نشستی با تعدادی از بازرگانان ازبک داشتند.

در این سفر جلسات مختلفی به‌صورت فشرده ازجمله میان استانداران و فعالان اقتصادی این دو استان برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه توسعه همکاری میان بخش‌های صنعت، کشاورزی و صدور و تبادل خدمات فنی و مهندسی میان دو طرف منعقد شد.

شناسه خبر 78335