شناسه خبر:78282
1402/10/23 08:57:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: در دو سال عمر دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به استان شد به طوری که در دو سفر استانی رئیس جمهور، 11 هزار میلیارد ریال مصوبه و پروژه برای توسعه کامیاران اختصاص یافت.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جریان سفر به کامیاران در مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) روستای شیروانه این شهرستان اظهار کرد: این میزان اعتبار و پروژه، غیر از پروژه‌های عمومی است که همه شهرستان‌ها از آن سهم دارند و امیدواریم با بهره‌گیری از این سفرها، جهشی در توسعه و پیشرفت استان و شهرستان صورت گیرد.

وی به سفر خود به شهرستان کامیاران اشاره کرد و گفت: ادعا نمی‌کنیم که با سفرهای شهرستانی همه مشکلات حل خواهد شد اما دسترسی آسان به مدیران ارشد، موجب می‌شود همه مسائل پرده‌گشایی شده و حساسیت و اهمیت آن برای مدیران ما روشن‌تر شده و مسیر برای حل مشکلات باز شود.

استاندار کردستان به اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهرستان کامیاران در حوزه‌های مختلف در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: عملکردی که بنیاد مسکن در این شهرستان در این دو سال داشته است قابل مقایسه با 40 سال گذشته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در مقاوم‌سازی مسکن روستایی میانگین کشوری 54 درصد است ولی این رقم در کامیاران 60 درصد است، یادآور شد: در دولت سیزدهم بیش از 312 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث شد، 50 کیلومتر نیز زیرسازی و آماده اسفالت است که این میزان معادل 10 سال قبل است.

وی اضافه کرد: انجام این اقدامات به این معنی نیست که به میانگین کشوری رسیده‌ایم، بلکه در برخی شاخص‌ها خوب عمل کرده و در شاخص‌هایی نیز دارای عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که مربوط به دوره‌های گذشته است اما باید تلاش کنیم در پایان دولت در شاخص‌های مختلف به میانگین کشوری رسیده و یا بالاتر از میانگین کشوری باشیم.

وی یادآور شد: در سفر امروز نیز مصوباتی برای شهرستان خواهیم داشت که باید مدیران، کارها را جهشی عهده‌دار شده و با جدیت تمام برای اجرای مصوبات وارد عمل شوند.

وی روز پنجشنبه به‌منظور دیدار با مردم کامیاران و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف به همراه 45 نفر از مدیران استانی به این شهرستان سفر کرد.

استاندار کردستان در بدو ورود به کامیاران در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

برپایی میز خدمت و دیدار مردمی با مردم شهرهای کامیاران و موچش، دیدار با خانواده‌های معظم شهید عرفانی نسب و ساعد موچشی، بازدید از پروژه ساماندهی رودخانه مرکزی و قلعه تاریخی موچش و کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن موچش از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر یک روزه است.

شناسه خبر 78282