شناسه خبر:78182
1402/10/20 09:53:10

سپهرغرب، گروه خبر:سرپرست اداره‌ کل پزشکی قانونی همدان از وقوع 29 فقره مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سطح استان خبر داد.

محمد مالمیر ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران در سالن جلسات پزشکی قانونی از وقوع 29 فقره مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته یک مورد گازگرفتگی در رزن گزارش شد.

وی در تشریح این مورد گفت: یک راننده 39 ساله پس از توقف، در کامیونش به خواب می‌رود که متأسفانه دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بود و جسد بی‌جانش در ماشین پیدا می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه علت ورود گاز مونوکسیدکربن در زمانی که خودرو روشن است از مجاری بخاری کامیون هم امکان‌پذیر است، ادامه داد: طبق اظهارات شاهدان یک فقره پیک‌نیک هم درون کابین این کامیون بوده، اما اینکه گازگرفتگی از طریق بخاری بوده یا پیک‌نیک، در دست بررسی است.

وی در ادامه به مرگ پسر جوان 25 ساله‌ای در شهر همدان اشاره کرد و گفت: این جوان 10 روز پیش به‌علت اینکه لوله بخاری منزل مشکل داشته، دچار مسمومیت می‌شود که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش تیم پزشکی، متأسفانه فوت‌ کرد.

مالمیر با اعلام اینکه تعداد فوتی‌ها با گاز مونوکسیدکربن در دی‌ماه به چهار مورد رسید، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم هشدارها و رعایت موارد ایمنی را جدی نمی‌گیرند و آمار متوفیان امسال در استان نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است.

شناسه خبر 78182