شناسه خبر:78159
1402/10/19 13:09:46

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری سال گذشته و امسال هیچ قدم جدی جهت برگزاری اجلاسیه طب سینایی برنداشته است، گفت: این موضوع خسارتی جبران‌ناپذیر است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در جمع خبرنگاران با اشاره به مغفول ماندن اجرای طرح تمدن‌‌آفرین و هویت‌ساز طب سینایی و برگزاری رویداد سالانه همدان پایتخت طب سینایی، اظهار کرد: این موضوع در آبان‌ماه سال 1400 تصویب و در بودجه 1401 و 1402 نیز پیش‌بینی شد.

وی به شائبه ایجادشده در ذهن برخی افراد درخصوص عدم تأیید این مورد در هیئت تطبیق اشاره کرد و گفت: نهایتاً برگزاری رویداد سالانه همدان پایتخت طب سینایی در هیئت تطبیق مورد تأیید قرار گرفت، اما شهرداری سال گذشته و امسال هیچ قدم جدی در جهت برگزاری این اجلاسیه برنداشت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تاکنون شاهد اقدام و اراده‌ای از سوی شهرداری در این خصوص نبوده‌ایم، بیان کرد: این موضوع موجب گلایه از سوی اعضای شورا و دوست‌داران فرهنگ ایرانی اسلامی است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه سال جاری هندوستان رویداد طب سنتی را برگزار کرد، گفت: این در حالی بود که از سال 1400 پیش‌بینی برگزاری اجلاسیه همدان پایتخت طب سینایی را داشتیم و این موضوع خسارتی جبران‌ناپذیر است.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه همدان جایگاه طب سنتی اسلامی است، تصریح کرد: همدان این حق، شایستگی و عنوان را داشت و نتوانستیم حق آن را ادا کنیم.

 

 

شناسه خبر 78159