شناسه خبر:78015
1402/10/17 10:24:53
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اعلام کرد:

افزایش 31.5 درصدی شناسایی اتباع بیگانه در محیط‌های کاری همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش 31.5 درصدی شناسایی اتباع بیگانه در 9 ماهه امسال نسبت به کل آمار شناسایی‌شده سال گذشته خبر داد.

یوسف شعبانی با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان استان با شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری، از افزایش 31.5 درصدی شناسایی اتباع بیگانه در 9 ماهه امسال نسبت به کل آمار شناسایی‌شده سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای نظارت بر به‌کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره‌ کل در 9 ماهه امسال بیش از 50 گشت مشترک در سطح استان انجام دادند و در زمینه اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور، اقدام کردند.

وی افزود: بیشترین اتباع بیگانه شناسایی‌شده در بخش‌های کوره‌های آجرپزی، سیلیس‌کوبی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها و پروژه‌های ساخت‌وساز مسکن بوده است.

شعبانی با تأکید بر دستورالعمل ابلاغی از سوی شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در 16 استان کشور و ازجمله استان همدان، تصریح کرد: استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و همدان به‌طور کامل برای اقامت شهروندان افغانستان ممنوع هستند.

 

شناسه خبر 78015