شناسه خبر:77969
1402/10/16 09:54:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اداره مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: شرکت آب منطقه‌ای اقدامات لازم را در بحث لایروبی رودخانه قره‌سو شروع کرده است.

افشین یگانه در خصوص آخرین وضعیت لایروبی رودخانه قره‌سو، اظهار کرد: تا مردادماه امسال متولی رودخانه در داخل شهرها شهرداری‌ها بوده که از این تاریخ به بعد براساس رأس دیوان عدالت، شرکت آب منطقه‌ای متولی امورات رودخانه‌ها در داخل شهرها شده است.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای در این راستا اقدامات لازم را در بحث لایروبی رودخانه قره‌سو شروع کرده است.

مدیرکل اداره مدیریت بحران استان کرمانشاه یادآور شد: نوع ساخت و سازهای شهروندان در محدوده رودخانه قره‌سو(کرناچی و چغاگلان)، نزدیک حرم رودخانه و به صورت غیرمجاز است که با بالا آمدن سطح آب و ورود به منازل، شهروندان با مشکلاتی مواجه می‌شدند.

وی اضافه کرد: امسال در اقدامی جهادی در محدوده کرناچی، اقدامات لایروبی به صورت جدی انجام گرفت و تا به امروز با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم مردم با مشکلات گذشته مواجه نشدند.

یگانه خاطرنشان کرد: لایه روبی رودخانه‌ای هم که از سمت تنگه‌کنشت وارد روخانه قره‌سو می‌شود، انجام شده است.

وی در خصوص ظاهر زشت قره‌سو مبنی بر وجود نخاله‌ها و آشغال‌ها، گفت: آب منطقه‌ای در این خصوص مکلف بر پاکسازی آن شده، اما با توجه به بارندگی‌ها و سطح آن امکان ورود ماشین‌آلات وجود ندارد به محض مناسب شدن وضعیت آب و هوایی و پایین آمدن سطح آب انجام خواهد شد.

شناسه خبر 77969