شناسه خبر:77921
1402/10/14 10:19:49

نماینده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث فروش بلیت در ملایر از مستهلک شدن و فرسوده بودن قطار مسافرتی فعلی این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از طرف نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مدیران‌ کل مربوطه، یکی از قطارهای وارداتی از چین جایگزین قطار فعلی ملایر شود.

علی بهزادی چهارشنبه 13 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطار کرمانشاه و ملایر به‌صورت یک روز در میان از ایستگاه راه‌آهن ملایر عبور می‌کند، ادامه داد: قطار مسافرتی که از ملایر اعزام می‌شود، از قم و تهران عبور کرده و پس از سمنان و شاهرود به مشهد می‌رسد، 10 سالن دارد که متأسفانه فاقد رستوران است و به‌علت فرسوده بودن، خدمات رفاهی خوبی به مسافران داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر هزینه بلیت قطار همدان مشابه قطار ملایر است، اما کیفیت قطار ملایر از همدان پایین‌تر بوده و این باعث نارضایتی مسافران شده که خوشبختانه با پیگیری نمایند مردم ملایر در مجلس و مدیران مربوطه، قول مساعد داده شد تا عید نوروز یکی از قطارهای خریداری‌شده از چین جایگزین این قطار فرسوده شود.

بهزادی با بیان اینکه از ملایر به‌طور مستقیم برای شهرهایی مثل بندر عباس قطار نداریم، اظهار کرد: مسافران باید بلیت قطار ملایر- تهران را بگیرند و با زمان‌بندی و هماهنگی خاص، پس از رسیدن به راه‌آهن تهران، سوار قطار شهر مربوطه شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ملایر دارای دو برند شهر جهانی انگور و مبلمان منبت است و بازار هدف خوبی برای سوغات روستایی دارد، بنابراین نیازمند یک قطار توشه بار به‌منظور بارگیری سوغات و صنایع دستی ملایر هستیم.

بهزادی با بیان اینکه به‌طور قطع این اقدام نقش مؤثری در رونق اقتصادی و جذب گردشگر ایفا می‌کند، افزود: مسئولان مربوطه پس از بازدید از راه‌آهن ملایر در زمینه تعویض قطار مستهلک فعلی و راه‌اندازی قطار باربری به ما قول مساعد دادند.

نماینده شرکت راه‌آهن در بحث فروش بلیت در ملایر ادامه داد: گنجایش و ظرفیت قطار فعلی ملایر 360 نفر و ظرفیت قطار کرمانشاه 420 نفر است و بیشتر مسافران قطار ملایر متقاضی سفر به مشهد هستند که بلیت آن 482 هزار تومان است.

بهزادی با بیان اینکه درحال حاضر زمان حرکت قطار ملایر حدود ساعت 20 هر شب است، یادآور شد: در بحث فروش بلیت، دو نوع بلیت داریم که مربوط به واگن‌های چهارتخته و 6 تخته است.

 

شناسه خبر 77921