شناسه خبر:77871
1402/10/13 10:18:29
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان:

طرح هادی در 270 روستای کردستان اجرایی شده است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: طرح هادی در 270 روستایی کردستان اجرایی شده است.

سعید رسولی اظهار کرد: در بحث عمران روستایی از ابتدای اجرای طرح هادی روستایی که از مطالبات به حق و اولویت‌دار مردم روستاهای استان است، در سال‌های اخیر در 564 روستای استان طرح هادی در سه فاز اجرای شده است.

وی عنوان کرد: در یک سال اخیر هم یک جهش در حوزه طرح هادی اتفاق افتاد و رتبه برتر در جذب قیر رایگان دولتی را کسب کردیم.

  تعریف 120 پروژه اجرای طرح هادی در کردستان

وی با بیان اینکه در 270 روستای استان اجرای طرح هادی انجام شده است، بیان کرد: با همکاری استانداری و فرمانداری‌ها 120پ روژه اجرای طرح هادی را تعریف کردیم و عملیات جدول‌گذاری و زیرسازی توسط بخش‌داری و دهیاری‌های تابعه اتفاق افتاد همچنین عملیات اجرای آسفالت توسط بنیاد مسکن هم انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین در 150 روستا هم اجرای جدول‌گذاری و سنگ‌فرش در استان را داشتیم که جمعاً در 270 روستا طرح‌های هادی روستایی در فازهای مختلف انجام شد.

رسولی عنوان کرد: انجام این پروژه‌ها اقدامی بی‌سابقه در سال‌های اخیر بوده و امیدواریم برای سال‌های آتی هم شاخص آن‌را ارتقا دهیم.

 

  اجرای بازنگری طرح هادی در کردستان

وی گفت: در بحث مطالعات و بازنگری طرح هادی روستایی قبلاً بنا بود روستاهایی که 10 سال از افق طرح هادی آن‌ها گذشته را بازنگری کنیم و در حال حاضر نیز فراخور نیاز روستا بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: هر ساله در 10 درصد از روستاهایی که مطالعه طرح هادی انجام شده، بازنگری انجام می‌دهیم ولی امسال این بازنگری بیشتر از 10 درصد بوده و از 1315 روستای بالای 20 خانوار بیشتر از 10 درصد یعنی 150 روستا را بازنگری اجرای طرح هادی انجام داده‌ایم.

رسولی با اشاره به اینکه خواست و اولویت مردم روستاها همواره توجه به اجرای طرح‌های هادی است، گفت: در 22 بهمن امسال نیز در همه شهرهای استان، افتتاح طرح هادی خواهیم داشت و اسناد مالکیت روستایی هم واگذار خواهد شد.

شناسه خبر 77871