شناسه خبر:77826
1402/10/12 10:07:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: سارقان حرفه‌ای اثاثیه منزل با 22 فقره سابقه سرقت پس از یک تعقیب و گریز طولانی با همکاری پلیس آگاهی اسدآباد دستگیر شدند.

سرهنگ علی اسدبیگی روز دوشنبه اظهار کرد: پس از وقوع چندین فقره سرقت اثاثیه منزل در شهرهای همدان، اسدآباد، بهار و ملایر، رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در اولویت مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های میدانی و فنی صورت‌گرفته، مشخص شد دو سارق 32 و 52 ساله ابتدا اقدام به سرقت پلاک خودرو و نصب پلاک سرقتی روی سواری پژو کرده و با استفاده از آن اموال سرقتی را جابه‌جا می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: آن‌ها با بهره‌گیری از این خودرو دارای پلاک سرقتی در محله‌ها پرسه زده و سپس آپارتمان‌های واقع در مناطق شهرک الوند، شهرک مدرس، اعتمادیه، صدف و استادان شهر همدان را برای سرقت انتخاب می‌کردند.

سرهنگ اسدبیگی ادامه داد: سارقان با استفاده از شیوه دیلم‌اندازی، در خانه را باز کرده یا با ورود به بالکن طبقه اول آپارتمان و با استاده از پیش‌گوشتی در را گشوده و وارد منزل مالباخته می‌شدند.

وی بیان کرد: سارقان غیر بومی وجه نقد، زیورآلات، فرش، تلویزیون، جارو برقی، پتو دیگر اثایه منزل را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ اسدبیگی ادامه داد: مأموران دایره مبارزه با سرقت در یک تعقیب‌وگریز با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی، خودرو را با همکاری پلیس آگاهی اسدآباد در گردنه اسدآباد توقیف و سارقان را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: سارقان غیر بومی پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی به سرقت اثاثیه 22 واحد مسکونی در استان‌های همدان و مرکزی اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بیشتر اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

شناسه خبر 77826