شناسه خبر:77787
1402/10/11 09:22:43
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اعلام کرد:

اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بخش مرکزی رزن

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای بخش مرکزی رزن خبر داد و گفت: بخش مرکزی این شهرستان نخستین بخش در کل استان همدان بوده که طرح هادی در تمامی روستاهای آن اجرا شده است.

مسعود رضایی یکشنبه 10 دی‌ماه در افتتاح پروژه بهسازی فاز دو روستای بابانظر که با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان شهرستان رزن به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در کل کشور 38 هزار و 537 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد در 24 هزار و 24 روستا معادل 62 درصد و در استان همدان نیز از 918 روستای بالای 20 خانوار، در 855 روستا معادل 93 درصد طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در تمام 78 روستای بالای 20 خانوار شهرستان رزن طرح هادی اجرا شده؛ ضمن اینکه در بخش مرکزی این شهرستان حتی در روستاهای زیر 20 خانوار نیز طرح هادی اجرا شده و بخش مرکزی رزن نخستین بخش در کل استان همدان بوده که طرح هادی در تمامی روستاهای آن اجرا شده است.

رضایی بیان کرد: در راستای آسفالت معابر روستایی سطح استان همدان در سال جاری تاکنون حدود 160 کیلومتر آسفالت و یک میلیون و 100 هزار متر مربع سطح آسفالتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 150 تُن آسفالت در سطح روستاهای استان همدان انجام شده است، گفت: در بخش مرکزی رزن 60 هزار متر مربع (9 هزار تُن) آسفالت اجرا شده است.

رضایی با اشاره به شهر تازه‌تأسیس بابانظر به‌عنوان مرکز بخش بقراطی، افزود: بازنگری طرح این شهر تازه‌تأسیس در دست اقدام است تا شهرداری با طرح بازنگری‌شده نسبت به ارائه خدمات خود اقدام کند.

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: روستای بابانظر دارای 832 خانوار بوده که در این روستا تعداد 642 واحد معادل 83 درصد مقاوم‌سازی و 725 جلد سند صادر شده؛ ضمن اینکه روستای غلامعلی نیز دارای 17 خانوار بوده که در این روستا 13 واحد معادل 93 درصد مقاوم‌سازی و پنج جلد سند صادر شده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار تصریح کرد: شهرستان رزن در حوزه بهسازی و آسفالت‌ریزی معابر روستایی نیز جزء شهرستان‌های برتر استان بوده؛ به‌طوری که از سال 1401 تاکنون تعداد 41 پروژه در 32 روستا با اعتباری افزون‌بر 660 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به پروژه بهسازی فاز دو روستای بابانظر، گفت: در این روستا بیش از دو کیلومتر آسفالت‌ریزی با اعتباری افزون‌بر 60 میلیارد ریال در فاز دو هزینه شده است.

    جشن پایان اجرای فاز نخست بهسازی در تمامی روستاهای بخش مرکزی

غفاری‌آثار همچنین با اشاره به پروژه بهسازی فاز یک روستای غلامعلی نیز ابراز کرد: در این روستا وسعت پنج هزار متر مربع با اعتباری افزون‌بر 17 هزار میلیون ریال در سال‌ جاری آسفالت‌ریزی شده که این روستا به‌عنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب و با این موضوع جشن پایان اجرای فاز نخست بهسازی در تمامی روستاهای بخش مرکزی اعلام می‌شود.

با سفر یک‌روزه امروز استاندار همدان به شهرستان رزن افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی انجام شد.

شناسه خبر 77787