شناسه خبر:77784
1402/10/11 09:14:02

سپهرغرب، گروه خبر: با انعقاد توافق‌نامه همکاری پارک علم و فناوری با اداره کل آموزش‌وپرورش، مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزی در همدان راه‌اندازی می‌شود.

ظهر روز گذشته توافق‌نامه همکاری پارک علم و فناوری همدان با اداره کل آموزش‌وپرورش به‌منظور راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزان با حضور رئیس پارک علم و فناوری ‌و مدیرکل آموزش‌وپرورش در سالن جلسات پارک علم و فناوری منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در این برنامه اظهار کرد: پارک علم و فناوری موتور محرکه اقتصاد دانش‌محور است و زیست‌بوم فناوری استان در راستای حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه به‌منظور تجاری‌سازی آن‌ها پیش می‌رود.

مجید کزازی با بیان اینکه هدف از انعقاد این توافق‌نامه راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری ویژه دانش‌آموزان است، افزود: پذیرش ایده‌های نو با هدف حمایت مالی و کاربردی کردن ایده‌های علمی، پیاده‌سازی ایده‌های نو از طریق ارائه خدمات مشاوره، کمک به ایجاد پرورش و بقای فعالیت نوآورانه و تسهیلات برای ادامه فعالیت در قالب پذیرش در این مرکز انجام می‌شود.

وی انعقاد توافق‌نامه با آموزش‌وپرورش را در راستای ارتقای همکاری‌های متقابل پارک علم و فناوری و آموزش‌وپرورش دانست و گفت: این توافق‌نامه در راستای ارائه خدمات آموزشی و علمی به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و حمایت مالی، قانونی و معنوی از دانش‌آموزان نوآور و خلاق منعقد شده است.

رئیس پارک علم و‌ فناوری استان همدان افزود: توسعه و ارتقای خدمات علمی، آموزشی، پشتیبانی دانش‌آموزان محقق و نوآور و فراهم کردن شرایط لازم برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه، تشویق دانش‌آموزان خلاق و گسترش فناوری، سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های علمی کاربردی و امور تحقیقاتی نوآوران، از دیگر اهداف این توافق‌نامه است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید تور فناوری از پارک علم و فناوری مربوط به دانش‌آموزان است، گفت: تورهای فناوری به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای زیست‌بوم فناوری و تغییر نگرش در انتخاب رشته این قشر از جامعه صورت می‌گیرد.

کزازی خواستار برگزاری رویداد نوآوری و تخصصی ویژه دانش‌آموزان شد و افزود: این مهم تقویت و توسعه اشتغال دانش‌آموزان فعال در پژوهش‌سرا را به دنبال دارد.

رسول شیدایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز با بیان اینکه این توافق‌نامه به دنبال ایجاد کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان منعقد می‌شود، اذعان کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند به‌منظور حمایت از ایده‌های نو، شناسایی استعدادها و اشتغال‌ دانش‌آموزان با اداره کل آموزش‌وپرورش همکاری بیش‌ازپیش داشته باشد.

شناسه خبر 77784