شناسه خبر:77720
1402/10/9 12:30:34

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تکمیل زنجیره تولید در شرکت کشت و صنعت اورامان سبز سروآباد نیازمند 6 هزار میلیارد ریال سرمایه است.

امید سلیمی روز پنجشنبه در بازدید مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه چهار کشوری از شرکت کشت و صنعت اورامان سبز شهرستان سروآباد، اظهار کرد: این کارخانه با مساحت هفت هکتار و سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد ریال ایجاد شد و فاز نخست آن در سال 1396 به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در این مجتمع تولیدی قسمت‌های تولید کمپوست قارچ، فرآوری و بلانچ قارچ، کنسرو و بسته‌بندی، خاک پوششی قارچ، کود گیاهی غنی شده از پسمانده‌های کارخانه، تولید بذر قارچ و سردخانه فعال است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه 70 درصد تولیدات این زنجیره به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: در این کارخانه سالانه بیش از 60 هزار تن انواع محصولات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

سلیمی یادآور شد: هم‌اکنون در این مجتمع برای 130 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده که با تأمین اعتبار و تکمیل زنجیره، میزان اشتغال مستقیم به بیش از 600 نفر خواهد رسید.

 

 

شناسه خبر 77720