شناسه خبر:77706
1402/10/9 11:18:12

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به کاهش میزان ذخیره آب سدالغدیر ساوه به 7 درصد، گفت: طرح اضطراری تامین آب شرب ساوه با حفر 20 حلقه چاه کلید زده شده و اجرایی خواهد شد.

عزت‌اله آمره‌ای اظهار کرد: در پاییز امسال وضعیت بارندگی مطلوب نبود و میانگین بارندگی استان نسبت به بلندمدت با 60 درصد کاهش مواجه است که اگر این روند ادامه داشته باشد ممکن است مشکلاتی در تامین آب بخش‌های مختلف ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی مطلوب ناچار هستیم برای جلوگیری از تنش آبی در تابستان آینده سناریوی بدبینانه‌ای را برنامه ریزی کنیم تا شهروندان در تابستان با مشکل آب مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به وضعیت نگران کننده دو سد اراک و ساوه گفت: درحال حاضر دو سد استان وضعیت آبی خوبی ندارند، در ساوه تنها 7 درصد از مخزن سدالغدیر پر است که معادل 19 میلیون مترمکعب است، این درحالی است که حجم مخزن سد 276 میلیون حجم ذخیره دارد.

آمره‌ای افزود: در شهر ساوه با توجه به اینکه آب شرب و دشت ساوه از این سد تامین می‌شود، طرح اضطراری تامین آب شرب با حفر 20 حلقه چاه کلید زده شد و اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سد کمال صالح نیز به وضعیت نگران کننده نزدیک شده‌ایم، هم اکنون 27 درصد مخزن پر است، این در حالی است که بارندگی‌‌ها آورده‌ای به سد ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و خواستار مدیریت مصرف آب شد.

 

شناسه خبر 77706