شناسه خبر:77683
1402/10/9 10:41:22

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان گفت: 17 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با همکاری بنیاد علوی و دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع داخلی به واحدهای فناور شهرستان اسدآباد اختصاص یافت.

حمید زارع‌ابیانه روز پنجشنبه در چهلمین رویداد ایده پارک در شهرستان اسدآباد ابراز کرد: در مرکز نوآوری مشترک مستقر پارک با دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، سه طرح رشدی و 6 طرح کانونی پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاد کسب‌وکارهای فناور در حوزه‌های تخصصی و عمومی از اهدافی است که پارک علم و فناوری همدان به دنبال پیاده‌سازی آن در زیست‌بوم فناوری استان است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان همدان از توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری و ایجاد کسب‌وکارهای فناور در حوزه‌های تخصصی علاوه‌بر حوزه‌های عمومی کسب و کار خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری آمادگی برگزاری رویدادهای تخصصی نوآوری در استان همدان را هم دارد.

وی یادآور شد: در حدود 365 واحد رشدی و فناور و 78 شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری هستند که در سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال فروش داخلی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی داشتند؛ ضمن آن که در حدود دو هزار و 800 نفر از جمعیت استانی در مجموعه شرکت‌های پارکی نیز مشغول به کار هستند.

زارع‌ابیانه با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌ها و واحدهای فناور، گفت: در سال جاری حدود 700 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌ها و واحدهای فناور استان همدان اختصاص یافته است که پس از بررسی درخواست شرکت‌ها، پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رویدادهای تخصصی ایده پارک نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از ایده و طرح‌های ارائه‌شده در چهلمین رویداد ایده پارک در شهرستان اسدآباد در حوزه پزشکی است، پیشنهاد برگزاری یک رویداد تخصصی مشترک بین پارک با دانشکده پزشکی اسدآباد نیز مطرح شده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه این پارک در برگزاری رویدادهای تخصصی مسبوق به سابقه است، اظهار کرد: در همین راستا در پی برگزاری رویداد نوآوری تخصصی در حوزه صنعت فرش استان هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه و تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان نیز تأکید دارند، گفت: تولید دانش‌بنیان ازجمله عوامل رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به حساب می‌آید و وظیفه داریم در جهت توسعه این حوزه به‌طور جدی گام برداریم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف فعالیت زیست‌بوم فناوری استان همدان هم‌افزایی شرکت‌های فناور با یکدیگر است که درنهایت سطح فناوری و میزان فروش محصولات شرکت‌ها را ارتقا می‌بخشد.

شناسه خبر 77683